Orijinal sergide karanlık satışlar ve avlanma alanı ayrılmıştı, yeni sergide her iki karanlık alan da görülebiliyor. İlk bakışta en gözle görülür değişiklik bu. Krkono Müzesi’nin Krkono Ulusal Parkı Yaban Hayatı Merkezi’nin (KRNAP) başkanı Jakub imurda’ya göre, tüm serginin ana motifi dürtmüş bir avcının baskısı.
Sprva KRNAP editörü Robin Bhnisch, Krkonoše ormanlarının gelişmesinin, kerestelerin zulmünden, Sudeten Almanlarının sınır dışı edilmesinden, yeni çiftliklerin işletilmesinden ve 1980’lerdeki kirlilik felaketlerinden korkmadığını söyledi.
Sergi, 1984 yılında açılan Kabile ve Yaşam ile Avcı ve Dağlar enstalasyonunun orijinal masasının yerini aldı. On yıldan kısa bir süre içinde bir milyon ziyaretçi tarafından izlendi. Orijinal sergi sadece bir Slovak değil, aynı zamanda bir Avrupa müze eseriydi. Robin Bhnisch’teki yeni serginin de aynı tutkuyu taşıyacağını umuyorum.
Çok yoğun bir deneyim sunuyoruz ve tüm duyuları harekete geçiriyoruz. Davetiye, çok sayıda mekansal model, plastik harita ve peluş hayvanların yanı sıra ses kayıtları, video projeksiyonları, interaktif paneller ve üzerinde kısa belgelerin veya anma itiraflarının yer aldığı ekranlarla dolu.
su istasyonu maneviyat ve tanrılara adanmıştır. En güçlü duygulardan biri DNA sıkışmasını temsil eden bu beton merdivenin bulunduğu odadır. Duvarlara yansıtılan projeksiyonlar, avcıların vahşi doğada acımasız davranışlarını hatırlatıyor: gezegenin çeşitli yerlerinden gelen sel, sel, eriyen buzullar, çöplükler, yıkıcı nehirler veya ormansızlaşan ormanlar.
Dünyanın ve ayının yaratılışı
Tur, orijinal Kabile ve Yaşam sergisinin ana ilgi çekici yerlerinden biri olan, canlı alabalık ve grileşmenin olmadığı bir dere ile dağ dere modelinin bulunduğu bir odaya doğru devam ediyor.
Beyaz kulübün koridorları üç boyutlu gösterilerle dolu. Ziyaretçiler, içinde dünyanın yaratılışının bir projeksiyonunun bulunduğu bir ay modelini, teneke tüplerden yapılmış bir ağacın maketini veya Kovrn madenini görebilirler.
Geniş formatlı fotoğraf, 1897’den kalma Krkono Dağları tarihindeki en yıkıcı havzayı, Zlatmi nvr’deki Hana ve Vrbata höyüğünün modelini ve 1913’teki ünlü trajediyi anıyor. Burada fauna doldurulmuş hayvanlarla temsil ediliyor. ayılar, porsuklar ve bir teyzenin yanı sıra içi doldurulmuş kuşların olduğu bir ağaç.
Mumlavské şelalelerinin yakınında 15. yüzyıldan kalma bir maden bulundu ve dağların bu kadar izole bir yerinde bile merkezdeki bir avcı tarafından ziyaret edildi. 14. yüzyılın ilk yarısında sessiz bir yazar tarafından yazılan Vysokho nad Jizerou Madonna’sı bir kadın rahibe atıfta bulunur.
Çekiç, testere, döken
Ziyaretçiler ana koridordan merdivenlerden aşağıya, betonarme bir yapı olan karanlık Krkonose madenine iniyor. Madencilik ekipmanları cam vitrinlerde sergileniyor. Madenden, bir su akıntısının sürüklediği, çevresinde bir değirmenin bulunduğu sokağa yürüyorsunuz. Krkonose çekicinin veya testeresinin hareketli modelleri de vardır.
Müze ayrıca tembellik, tarım veya devastvo gibi geleneksel alanlara da ayrılmıştır. Pipom, Krkonoše ailesi ve ünlü dağ kulübesiyle ünlüdür. Büyüleyici sergiler arasında Lun Dağı kenarındaki bir askeri sığınağın kopyası veya Sklenovice köyündeki 1874’ten kalma koruma şapelinin bir modeli vardı.
Yerleşik alanlar 1.000 metrekarelik bir alanı kaplar. Yenisi, bölgesel heykellerin resimlerinin ve Dev Dağlar ile ilgili eserlerin sergilendiği, erişilebilir bir tür yer üstü kattır. Müze üyeleri yaklaşık 50 ila 60 bin kişidir.
Binanın girişi Husova Caddesi’nden iken, artık giriş Dobrovskho Caddesi’ndeki uygun otoparktadır. Eski kulübün önünde camlı küpü andıran bir giriş binası büyüdü.
Cam vahşi doğayı, normal küp ise insan faaliyetini temsil ediyor. Sprva KRNAP editörü Robin Bhnisch, bu fikrin serginin tamamına yansıdığını belirtti.
Giriş ve sergi alanı ünlü mimar Roman Kouck ve ekibi tarafından tasarlandı. Bina böyle bir müzeye pek uygun değil. Barok bir zindanda olduğumuz gerçeğine sergiyi nasıl uyarlayacağımı bulmam gerekiyordu. Mimar, bunun onca emekten sonra gerçekleşmesinin dar görüşlülük olarak adlandırılabileceğini söyledi.
Sorunlar covid ve kurttan kaynaklandı
Sprva KRNAP, müzeli yeni bir eğitim merkezinin projesini 15 yıl önce hazırlamaya başladı. Çeşitli nedenlerden dolayı gerildi ve gerildi. İlk başta inşaat firması seçmek mümkün değildi ve tedarikçiye yönelik ihalenin defalarca yapılması gerekiyordu. Krizin nedeni Ukrayna’daki yüksek su tablası, covid-enfekte ve kurttu.
Böyle hassas bir projeye başlayıp başlamamamız konusunda uzun süre tartıştık. Birçok kez uygulanması gerekiyordu. İşin içine covid girdi. Geri çekilmeye başladığı anda Ukrayna’da kurt patlak verdi ve bir günden diğerine neredeyse hiç borcumuz kalmadı ve inşaat durdu. Ayrıca Sprva KRNAP’ın editörü, inşaat malzemeleri fiyatlarının da saçma bir şekilde arttığı konusunda uyarıyor.
Krkonosk Müzesi, yeniden yapılanma nedeniyle 2017 yılında açıldı.O dönemde parkın yöneticileri, binanın onarımı ve serginin kurulumu için 140 milyon kron harcadı. Sonunda yatırım ikiye katlandı. Binanın anıtlarının ve binalarının yeniden inşası 140 milyona mal oldu, serginin inşaat maliyeti 200 milyon kronu buldu. Büyük st. için Avrupa Birliği’nden bir sübvansiyon ödendi.
Açık hava merkezine giriş öncesinde, dağ geçidini anımsatacak bir merdiven ve otopark ile Kltern bahçesi arasında bağlantı olacak. Vrchlabsk Müzesi, 140 yıl önce Avusturya Krkonosk Derneği tarafından kuruldu ve 1966’dan beri KRNAP İdaresi altında bulunuyor.
Sprva KRNAP editörü Robin Bhnisch, Krkonoše ormanlarının gelişmesinin, kerestelerin zulmünden, Sudeten Almanlarının sınır dışı edilmesinden, yeni çiftliklerin işletilmesinden ve 1980’lerdeki kirlilik felaketlerinden korkmadığını söyledi.
Sergi, 1984 yılında açılan Kabile ve Yaşam ile Avcı ve Dağlar enstalasyonunun orijinal masasının yerini aldı. On yıldan kısa bir süre içinde bir milyon ziyaretçi tarafından izlendi. Orijinal sergi sadece bir Slovak değil, aynı zamanda bir Avrupa müze eseriydi. Robin Bhnisch’teki yeni serginin de aynı tutkuyu taşıyacağını umuyorum.
Çok yoğun bir deneyim sunuyoruz ve tüm duyuları harekete geçiriyoruz. Davetiye, çok sayıda mekansal model, plastik harita ve peluş hayvanların yanı sıra ses kayıtları, video projeksiyonları, interaktif paneller ve üzerinde kısa belgelerin veya anma itiraflarının yer aldığı ekranlarla dolu.
su istasyonu maneviyat ve tanrılara adanmıştır. En güçlü duygulardan biri DNA sıkışmasını temsil eden bu beton merdivenin bulunduğu odadır. Duvarlara yansıtılan projeksiyonlar, avcıların vahşi doğada acımasız davranışlarını hatırlatıyor: gezegenin çeşitli yerlerinden gelen sel, sel, eriyen buzullar, çöplükler, yıkıcı nehirler veya ormansızlaşan ormanlar.
Dünyanın ve ayının yaratılışı
Tur, orijinal Kabile ve Yaşam sergisinin ana ilgi çekici yerlerinden biri olan, canlı alabalık ve grileşmenin olmadığı bir dere ile dağ dere modelinin bulunduğu bir odaya doğru devam ediyor.
Açık Ev takip ediyor Merkezdeki müze resmi olarak açıldı. 19 Ocak Perşembe nm con ile ikinci gün açık. Açık düzenli çalışma tüm testler tamamlandıktan sonra gidecek ve Kasım ayının tutuklanmasıyla. Pazartesi hariç her gün sabah 9’dan akşam 5’e kadar açık olacak. Yetişkin bileti 200 krona mal olacak ve iki gün geçerli olacak. |
Beyaz kulübün koridorları üç boyutlu gösterilerle dolu. Ziyaretçiler, içinde dünyanın yaratılışının bir projeksiyonunun bulunduğu bir ay modelini, teneke tüplerden yapılmış bir ağacın maketini veya Kovrn madenini görebilirler.
Geniş formatlı fotoğraf, 1897’den kalma Krkono Dağları tarihindeki en yıkıcı havzayı, Zlatmi nvr’deki Hana ve Vrbata höyüğünün modelini ve 1913’teki ünlü trajediyi anıyor. Burada fauna doldurulmuş hayvanlarla temsil ediliyor. ayılar, porsuklar ve bir teyzenin yanı sıra içi doldurulmuş kuşların olduğu bir ağaç.
Mumlavské şelalelerinin yakınında 15. yüzyıldan kalma bir maden bulundu ve dağların bu kadar izole bir yerinde bile merkezdeki bir avcı tarafından ziyaret edildi. 14. yüzyılın ilk yarısında sessiz bir yazar tarafından yazılan Vysokho nad Jizerou Madonna’sı bir kadın rahibe atıfta bulunur.
Çekiç, testere, döken
Ziyaretçiler ana koridordan merdivenlerden aşağıya, betonarme bir yapı olan karanlık Krkonose madenine iniyor. Madencilik ekipmanları cam vitrinlerde sergileniyor. Madenden, bir su akıntısının sürüklediği, çevresinde bir değirmenin bulunduğu sokağa yürüyorsunuz. Krkonose çekicinin veya testeresinin hareketli modelleri de vardır.
Müze ayrıca tembellik, tarım veya devastvo gibi geleneksel alanlara da ayrılmıştır. Pipom, Krkonoše ailesi ve ünlü dağ kulübesiyle ünlüdür. Büyüleyici sergiler arasında Lun Dağı kenarındaki bir askeri sığınağın kopyası veya Sklenovice köyündeki 1874’ten kalma koruma şapelinin bir modeli vardı.
Yerleşik alanlar 1.000 metrekarelik bir alanı kaplar. Yenisi, bölgesel heykellerin resimlerinin ve Dev Dağlar ile ilgili eserlerin sergilendiği, erişilebilir bir tür yer üstü kattır. Müze üyeleri yaklaşık 50 ila 60 bin kişidir.
Binanın girişi Husova Caddesi’nden iken, artık giriş Dobrovskho Caddesi’ndeki uygun otoparktadır. Eski kulübün önünde camlı küpü andıran bir giriş binası büyüdü.
Cam vahşi doğayı, normal küp ise insan faaliyetini temsil ediyor. Sprva KRNAP editörü Robin Bhnisch, bu fikrin serginin tamamına yansıdığını belirtti.
Giriş ve sergi alanı ünlü mimar Roman Kouck ve ekibi tarafından tasarlandı. Bina böyle bir müzeye pek uygun değil. Barok bir zindanda olduğumuz gerçeğine sergiyi nasıl uyarlayacağımı bulmam gerekiyordu. Mimar, bunun onca emekten sonra gerçekleşmesinin dar görüşlülük olarak adlandırılabileceğini söyledi.
Sorunlar covid ve kurttan kaynaklandı
Sprva KRNAP, müzeli yeni bir eğitim merkezinin projesini 15 yıl önce hazırlamaya başladı. Çeşitli nedenlerden dolayı gerildi ve gerildi. İlk başta inşaat firması seçmek mümkün değildi ve tedarikçiye yönelik ihalenin defalarca yapılması gerekiyordu. Krizin nedeni Ukrayna’daki yüksek su tablası, covid-enfekte ve kurttu.
Böyle hassas bir projeye başlayıp başlamamamız konusunda uzun süre tartıştık. Birçok kez uygulanması gerekiyordu. İşin içine covid girdi. Geri çekilmeye başladığı anda Ukrayna’da kurt patlak verdi ve bir günden diğerine neredeyse hiç borcumuz kalmadı ve inşaat durdu. Ayrıca Sprva KRNAP’ın editörü, inşaat malzemeleri fiyatlarının da saçma bir şekilde arttığı konusunda uyarıyor.
Krkonosk Müzesi, yeniden yapılanma nedeniyle 2017 yılında açıldı.O dönemde parkın yöneticileri, binanın onarımı ve serginin kurulumu için 140 milyon kron harcadı. Sonunda yatırım ikiye katlandı. Binanın anıtlarının ve binalarının yeniden inşası 140 milyona mal oldu, serginin inşaat maliyeti 200 milyon kronu buldu. Büyük st. için Avrupa Birliği’nden bir sübvansiyon ödendi.
Açık hava merkezine giriş öncesinde, dağ geçidini anımsatacak bir merdiven ve otopark ile Kltern bahçesi arasında bağlantı olacak. Vrchlabsk Müzesi, 140 yıl önce Avusturya Krkonosk Derneği tarafından kuruldu ve 1966’dan beri KRNAP İdaresi altında bulunuyor.