Uçuş okulu başarısız oldu. Devlet, Jičín'deki küçük havaalanını tekrar aero kulübüne emanet etti

IstAh

Member
İlk başta tek derneğe Noel'den hemen önceki gün geldi ve yerel halk için bu bir kabustu. Çevredeki köyler ve Petić halkı, küçük bir bölgesel çağda rejim değişikliğine karşı çıktı. Trafik sıkışıklığı, aşırı gürültü ve olası havacılık olaylarından endişe ediyorlardı.


Bunun için çok minnettarız. Eğer bu krediyi alamasaydık ve karşı taraf oraya harekete geçseydi, bu bizim faaliyetlerimizin sonu ve aero kulübünün dağılması anlamına gelirdi. Aeroclub Başkanı Alee Holoubka'nın kararı sayesinde bu durumun önüne geçildi.


Uçuş görevlileri, özel bir şirketin uçmaya başlaması durumunda uçak kullanım ücretlerini artıracağından korkuyorlardı. Yoğun trafik nedeniyle köyün çevresi bir kez daha koruma altına alındı. Muhalifler, ticari kuruluşun uçuş olanaklarını maksimum düzeyde kullanmak isteyeceğini ve pilotlar ile belediyeler arasındaki anlaşmalara uymayacağını savundu.


Bugün buraya uçan uçak sayısını tolere edebiliyoruz ama bir an sonra artarsa bizim için büyük sorun olur. Buna ek olarak, uçuş için yer özellikle uygun değil, kalkış hattının her iki yönü de köylerin önünde bitiyor, Podhrady belediye başkanı Michal Rambousek (merhum) iki endişesini dile getirdi.


Dilekçe ve aero kulübü hakkında soru sormak için ilk geldiğinde belediye başkanının bir gün bile kanaması olmadı.


Bu sözleşmenin imzalanmasını uçuş operatörü ile çevre bölge arasında iyi bir ilişki sağlayacak çok önemli bir adım olarak görüyorum. Bunun çok değerli bir dış kaynak olduğuna inanıyorum ve eminim ki mahalle sakinlerinin görüşleri hâlâ ağırlığını taşımaktadır ve mahalle sakinlerinin kanaatinde belirleyicidir. 2021 yılı başından bu yana yoğun bir şekilde bu sorun üzerinde çalışıyorum ve bu sonuca hep birlikte ulaştığımız için mutluyum” dedi.


Politikacıların dilekçelerini ve konuşmalarını aldı



Operatör değişikliğine karşı başlatılan dilekçeyi 1000'e yakın kişi imzaladı. Aeroclub, aralarında Jina'nın da bulunduğu belediye başkanı tarafından desteklendi ve senatör Tom Czernin (TOP 09) ve vali Martin ervek (ODS), belediye adına bakanlığa başvurdu.


Sonuç olarak, Kasım ayında Ulaştırma Bakanı Martin Kupka (ODS) bizzat uçağa gitti ve yerel halkla tartıştı. Böyle bir prosedür olağan değildir. Holoubek, sanırım ilk kez hükümetten birinin başka bir uçağa bindiğini belirtti.


Bakana resmi yazı göndererek bölgeden gelen bazı cezalara dikkat çektim. Bu durumun her yönüyle değerlendirilerek davanın başka bir bölge lehine karara bağlanmasını arz ettim. Vali Martin Ervek'e göre şu anda bisikletlerin çalıştırılması için herhangi bir koşul bulunmadığına inanıyorum.


Belediye Başkanı Jan Mal (ANO), başka bir operatörün uçması halinde bunun Jin vatandaşları için büyük bir kayıp anlamına gelebileceğini söylüyor.


Yerel aero kulübüne göre bakanlar toplantısı sadece bir formalite değildi. Heyet hazırlanırken içki içiyordu ve bakan durum hakkında genel bir değerlendirme yaptı. Bize geleceğe dair bir konsept sundular. Çok ilginç bir tartışmaydı. Bir Holoubek, bizim için önemli olanın belediyelerle işbirliği olduğunu ve bakanlığın da benzer bir pozisyonda olduğunu açıklıyor.


Sonuç olarak uçma kredisi için yüz buçuk milyon kron teklif eden Uçuş Akademisi evlenmiyor. Şirketin Prag-Letany, Brno-Bez, Vdna'da, Amerika'nın Miami ve Los Angeles şehirlerinde veya Hindistan'ın Gurugram şehrinde depoları bulunmaktadır. İki yıl önce Jin bölgesinde bir arsa satın aldı ve burada avlanmak için bir arazi inşa etmek istedi.


Kanuna göre bakanlığın ekonomik davranması gerekiyor. Kamuya açık iç hat uçuşları dürüst ve şeffaf bir ekonomik şekilde gerçekleştirilmelidir. Bunun yerine Flying Academy'nin genel editörü Radim Olbrecht, bakanın şirketle görüşmeyi reddettiğini iddia ediyor. Sonunda Bilgi Yasası kapsamında Bakanlığa başvurdu. Bu da işe yaramadı.


Sözleşmenin uzatılması bu yıl yürürlüğe girecek ve sekiz yıl sürecek. Aeroklub uçmayı taahhüt eder ancak arazi için ödeme yapmak zorunda değildir.