Trutnov’daki galerinin editörü, kültürün desteklenmesi gerektiğini açıklıyor

IstAh

Member
Bir editör olarak sizi meşgul eden şey nedir?
Mayıs açılışı öncesi telaş içinde yer bulamayan galerinin işleyişi ve etkinlikler. Ekip koordinasyonu, tam zamanlı çalışma, yönetim… İç süreçleri istikrara kavuşturmak zorundayız. Bir parmak şıklatması değil.


EPO1’in editörü olmanın yanı sıra, iki grupta çalıyorsunuz, şiir yazıyorsunuz, Trutnov’daki Uffo Galerisi’nde veya kurucu ortağı olduğunuz Perplex yayınevinde küratörlük yapıyorsunuz. Muhtemelen hepsini yapmak kolay değil
Buna zaman ayırmam lazım. Çalışmadan ve mesai saatleri dışında bir program olmadan çalışamıyorum. Her zaman çok çalışmaya alışkınım. Yaptığım her şey eğlenceli. Bazen müzisyenim, bazen müzisyenim, bazen de saray mensubuyum. Bunların hepsi kişiliğimi oluşturuyor ve şu anda onsuz yaşayamam. Tabii ki EPO1 benim için en önemlisi. Diğer projeler yıllardır çalışıyor, dolayısıyla işler kendi kendine gidiyor. Bunlar boş zaman aktiviteleridir.


EPO1 o aylardan önce açıldı. Şu ana kadarki operasyon bana ne gösterdi?
Şu anda anlıyorum, en çok ne zaman ilgilendiğimi, en çok neyle ilgilendiğimi, ne sorduğumu fark ediyoruz. Kullanabileceğimiz verilerin yaklaşık bir yıl içinde öğrenileceğini düşünüyorum. İddialı hedeflerim var ama hızlı gitmek önemli.


Merkezin bölgeler üstü hedefleri var. Düşmanlarınızın nereden geldiğini gösteren bir haritanız var mı?
Hafta içi çoğunlukla yakın bölgeden gelen insanlar, hafta sonları ise ülkenin dört bir yanından Dev Dağlar veya Broumovské’de tatil yapan yabancılar geliyor. Şu ana kadar hizmetten memnunuz. Orada burada yurt dışından, özellikle Polonya’dan gelen konuklar da geliyor. Herkesin EPO1’i tanıyacağı bir ismin oluşması biraz zaman alacak.


Kültürle daha fazla ilgilenen hiç kimse EPO1’in Trutnov’da kurulduğunu fark etmemiştir.
Jan Kunze


Sizin için birim nedir?
Kaliteli PR yapmayı ve yabancı sanatçıların temsil edildiği kaliteli etkinlikler ve enstalasyonlarla kendinizi göstermeyi unutmayın. Jarome’dan Polonya’ya giden yolun tamamlanmasının zamanı geldi. Eminim bu noktada kültürel içeriyi hepimiz biliyoruzdur. Kültürle daha fazla ilgilenen hiç kimse EPO1’in Trutnov’da kurulduğunu fark etmemiştir. Şimdi onu başkalarına da duyurmaya çalışıyoruz.



Jan Kunze


(*1976)
Opava’dan gel. İki metin koleksiyonunun yazarı, bağımsız yayınevi Perplex’in kurucularındandır. Kofe-In ve Munroe’nun solistidir. 15 yıldan fazla bir süre bina küratörü olarak çalıştı, yüzden fazla projeyi hayata geçirdi. Baş küratör olarak Opav’daki Sanat Evi’ni yönetti, 12 yıl boyunca Opav’daki Belediye Binası Galerisi’nin küratörlüğünü yaptı. 2008-2020 yılları arasında OKO organizasyonunun ana dramaturgluğunu üstlendi ve ART Club, yeni tiyatro Mal Inventura’nın bölgesel festivali veya Jazz Context için program hazırladı. Trutnovsk, 2020’den bu yana Galerie UFFO’nun küratörlüğünü yapıyor. Mayıs 2021’den bu yana Çağdaş Sanat Merkezi EPO1’in editörüdür. Bu nedenle Popüler Müzik Akademisi üyesidir ve 2016’dan beri Jaroslav Fragner Galerisi ile işbirliği yapmaktadır.


Trutnov bölgesinden pek çok insanın bu kadar büyük bir galerinin sonradan oluşturulduğunu hala bilmemesine şaşırdım.
Herkesin kültürle ilgilendiğini düşünmek yanıltıcı olur. Öyle değil. Televizyonun ya da internetin sunduğu özgürlükten memnun olan belli bir yüzde, çok daha büyük bir grup.


EPO1 görsel sanatların ve teknik anıtların sunumunu birbirine bağlar. Galerideki insanların yüzde kaçının santrali görmeye geldiğini tahmin etmek mümkün mü?
Pek çok sanatçı bunu özlüyor ama bu görsel sanatlarda var. Santralin tarihine dair açıklamamız bile yerleşik mekanlara kıyasla çok küçük.


Turlara nasıl tepkiler verdiniz?
Onları katı bir şekilde yiyorum. Son dönemde birçok firmaya yer kiralıyoruz ve bu etkinliklerin içeriği her zaman rehberli turlardan oluşuyor. Konferans ve etkinliklerin cazip bir alanda düzenlenmesi şirketler için caziptir. Bunun hakkında konuşalım.


Trutnov u’da oldukça iyi bilinen iki sanat kurumu var: Galerie Uffo ve belediye galerisi. Fırın tiketitler için biraz fazla değil mi? Yeni başlayanlar umurunda değil mi?
Rekabet ettiğimizi düşünmüyorum. Kültüre meraklı insanların şehirdeki tüm galerilere gittiğine inanıyorum. Tek bir favorileri var ve başka bir yere gitmiyorlar gibi değil.


Ne zaman birisiyle EPO1 hakkında konuşsam, genellikle şu soruyla bitiyor: Nasıl çalışıyor? Mm tm, tüm operasyonun ekonomisini kastediyorum
Bugün Çek Cumhuriyeti’ndeki kültür kurumları ekonomik açıdan bağımsız değildir. Kültür kurumlarının çoğunun devletin, bölgenin veya şehrin elinde olmasının nedeni budur. Kültür, ticari ve popüler konular dışında sübvanse edilmelidir ve asla başka türlü olmayacaktır. Genel sponsor Kasper Kovo şirketidir. Çeşitli ortaklık imkanlarına sahip olduğumuz bölgedeki birçok önemli firmayla işbirliği yapmayı başardık.


Trafiği güvence altına alan kalabalık ne kadar büyük?
Aslında bunu bilmiyorum bile. Bir resepsiyonistimiz ve on beş görevlimiz var, üretim… Ekip çok hareketli ve esnek. EPO1’in şirketin Kasper Kovo sanayi kompleksindeki dairelerini satması büyük bir fırsat. Böylece hiçbir zaman bir ekonomistimiz ya da etnografımız olmayacak. Heykellerin montajı Kasper Kovo çalışanı teknisyenler tarafından gerçekleştiriliyor. Yeni heykeller yapılıyor. Trutnov’daki Vesmr sinemasının önünde Michal Gabriel’in Vclav Havel’in son beş rölyefinden biri. Sonra da bundan sonra Prag’ın Eski Şehir Meydanı’nda olacak olan Dagmar ubrtov’un heykeli.



EPO1

  • Çağdaş sanatın merkezi Polonya’nın eski enerji santralinde 1912’den itibaren Mayıs ayında açıldı.
  • Ptipodlan kompleksi yerleşik düz 3.400 metrekare. En yakın alan turbnov salonudur.
  • Trutnovsk projenin arkasında işadamı Rudolf Kasper, model Renata ile birlikte.
  • EPO1 büyük boyutlu, heykelsi bir silaha dönüşüyor.
  • Burada şu enstalasyonlar görülebilir: Çağdaş heykelde akustik boyutun hacmi, Güç Posta İstasyonu ve en genç heykel kuşağının çalışmalarını gösteren Taze Güç.
  • Merkez, kendi sanat koleksiyonunu inşa ediyor, kamusal alanda enstalasyonlara katılıyor, St.Petersburg kilisesindeki tartışmalar ve konserler sırasında. Joseph.


Kısa bir süre önce dış cepheye Jiho David’in Raket enstalasyonu yerleştirildi. Bu projeler nasıl ortaya çıkıyor?
Bir bakıma bu benim faaliyetim. Teklifi Bay Kasperov’a vereceğim ve o da kabul ederse sanatçıyla iletişime geçeceğim. Hepsi birlikte çalıştığım ünlü sanatçılar. Jim David’de de durum aynıydı. Başkalarıyla iletişim halindeyim. Dış mekan kurulumları öyle büyüyecek ve değişecek ki burada yeni ve ilginç bir şey görülebilecek.


Pek öyle görünmüyor ama Bay Kasper’ın tasarladığı çağdaş sanat merkezi projesinin tamamı henüz bitmedi. Başka ne ekleyebilirim?
Tam sürümü revize ediyoruz. Trafo merkezi binasında yerleşik mekanların bulunduğu açık iki kat bulunmamaktadır. Alt kattaki kafenin yanına yazlık teras yapmak istiyoruz, ana binanın arkasına heykel parkını dolduruyoruz. Yakın gelecekte galeri girişinin önündeki eski bina yıkılarak eski güzel elektrik santrali binasına yer açılacak. Bu nedenle EPO1 Ocak ayı sonundan Kasım ayı sonuna kadar kapalı olacaktır. Bu arada beş yalıtımlı kafeye yatırım yapmayı ve koleksiyonlar için depolar inşa etmeyi planladı.


EPO1, en genç neslin kendi heykel koleksiyonunu yaratıyor. Nekadar büyük
Bizim için görev ana iç faaliyettir. Koleksiyon şu anda yaklaşık elli uzunluktadır. Büyüyecek ama her hafta yeni heykeller alacak değiliz. Genç nesil heykellerin çalışmalarını sergilemek istiyoruz ancak koleksiyon bizim için en yüksek öncelik değil. Öte yandan depozitoya ihtiyacımız var çünkü ev aldıktan sonra gidecek pek bir şeyimiz yok.


Merkez bu yapılarla faaliyete geçti. Sonbahar için ne planlıyorsunuz?
Kasım ayı sonunda Janské Lzn’den efsane fotoğrafçı Bohdan Holomek’in binasının açılışını yapacağız. Bohdan Holomek 1960’lı yıllarda Polonya Elektrik Santrali’nde çalıştığı için hayatı bu alanla bağlantılı. Binanın bizim için özel bir sembolizmi var.


Türbin salonundaki ana binayı beş yıl önceden doldurdunuz. Hangi yılda kurulum yaptığınızı söyleyebilir misiniz?
Adı Jzda olacak ve karanlık bir bisiklet olacak. Çek Cumhuriyeti’nde bu konuya değinen ayrı bir anayasa hiçbir zaman olmamıştır. Görsel sanatlara pek yakın olmayan genç kadınların bile ilgisini çekeceğini düşünüyorum. Mayıs ayında açılışını yapacağız.



EPO1’deki yerleştirmeler

  • FreshPower (stl pozlama)
    Koleksiyonun amacı, en genç nesil heykeltıraşların, yani çıkış tarihi 2018 ve daha eski olan Çek heykel döngülerinin çoğunun yazarının çalışmalarının haritasını çıkarmaktır. FreshPower aynı zamanda koleksiyonun kompozisyonunu temsil eden bir yapıdır.
    Koleksiyonun amacı, çok çeşitli stil ve malzemeleri haritalandırmak için yalnızca derinliği değil, aynı zamanda sanatsal yaklaşımların ve ilhamların çeşitliliğini de yakalamaktır. EPO1 Lucie Vurbsov’a göre yazarın 21. yüzyılın ilk yarısında Çek veya Slovak Cumhuriyeti’ndeki eserlerinde ortaya çıkan eğilimleri yakalamak istiyor.
    Dl’nin karakteristik özellikleri bireysellik ve deneyselliktir. Kapılar sadece farklı nesnelerle değil aynı zamanda malzemelerle de geniş bir alana yayılmıştır.
    Pamuktan, metalden ve çok popüler olan betondan ya da balmumu gibi daha az yaygın ve az kullanılan malzemelerden yapılmış eserler bulabiliriz. Sertleştirilmiş biberden değiştirilebilir bir gövde oluşturulur. Vurbsov, bu şekilde genç yaratıcıların asil malzemelere bir alternatif, aynı zamanda sanatsal özgünlük ve şüphe götürmezliğe giden bir yol aradıklarını söyledi.
  • Elektrik Posta İstasyonu (23/5/3/11/2023)
    Dışarıda inşa etmek, enerjiyi, akışını ve dönüşümünü yakalamak, sergilemek ve adlandırmakla ilgilidir. Enerji yalnızca elektriksel değildir, aynı zamanda pratik olarak her sürecin, varlığın, organizmanın ve sistemin parçası olan karmaşık bir değeri temsil eder. Yazarın, birçok biçim ve biçimde enerjinin yasallığının özünü açık ve net bir şekilde yakalayan konuşmalarının yapısı.
  • Cilt (23/05/2023 25/02/2024)
    Ses girişinin adı, sesi yeniden üreten her süitten gelen ses gibi ses seviyesi gibi olabilir. Hacim çantası dolayısıyla vücudun maddi varlığına işaret eden hacim anlamına gelir.
    Bu belirsizlik, ses ile yaratılış biçimleri arasındaki ilişkiyi arayarak yapının özünü gerektirir. Üç boyutlu çalışmaların yanı sıra resim, konsept ve video da yer alıyor. Ancak anıtsal türbin salonunun alt kısmı olan alanın yaratılışı hareket ediyor. Ama bir zamanlar dikkat çekici akustik boyutu vardı, bir makinenin sesi, fonksiyonlarının değişmesiyle kayboluyordu. Konuşmacı, binanın orijinal endüstriyel ses ortamını ortaya çıkarmak istediğini açıkladı.