Klenoty Jej pastorkyn, Bl jelen, Tlo tajn Agentkku, One ivod stante… Krlovhradek’teki Klicper Tiyatrosu’nun geçen sezonu, yalnızca sanat yönetmeni Pavel Khek’in değil, aynı zamanda David Drbek’in yönetimi altında da en dengeli sezonlardan biriydi.
Öncelikle sözleriniz için teşekkürler, çünkü zaten düşündüğüm şeyi doğruluyorsunuz, yani covid’den sonra tekne doğru yöne gidiyor ve yeni adalar keşfedeceğimi umuyorum.
Benzersiz olan, her zaman tükenen Praina’nızdır. Bir parodi haline gelmesin diye oyunda görünmeyen çok sayıda iyiliksever var mı?
Kenar kendiliğinden ortadadır. Biraz giderseniz parodi olabilir, ancak macera kitapları ve filmlerinde en önemli şey hikayenin kendisidir, bu nedenle yolculuk gizemlidir, dönemeçlerle, fantezilerle ve son derece sevimlidir. Ve Matocha öyle bir pbh icat etti ki, ona teatral bir form vermek o kadar da zor olmadı.
Cenazeye mi hazırlanıyorsunuz?
Talep şöyle olurdu… Ve şunu da itiraf etmeliyim ki, bence ikinci borç birincisinden daha iyi. Matocha bozuldu ve diğer kısım Faust miti Golem ve Frankenstein’ın bir karışımı, hepsi de en sevdiğim kısımlar. Yani evet, ilçeyi 2025’te düşünüyoruz.
Kale tiyatrosu pek çok Çek ve dünya prömiyerine ev sahipliği yapmadı. Yeni sezon bile bunlarla dolu. İçinde ölüm var mı?
Öyle ve bu yüzden o zamanlar Hradec’teki bt teklifini içtim. Daha önceki angamlarımda bunu karşılayamazdım. Ancak drama planının neden yalnızca Klicperk’te görülebilecek kadar uzak ve metinlerle dolu olduğunu açıklayamıyorum. Bunun, dramaturglar Lenka Smrkov ve Martin Satoranskho’nun ilericiliği ve Fri, Dianika, Oltsov, Herz, Drbek gibi yönetmenlerin çekiciliğiyle ilgisi var. Hiçbiri güvende değil. Bunun daha açık kızlarla ya da benim muhafazakar olmamı isteyip istemediğinizle ilgisi var. Ve son olarak, bir değişim ve dönüşüm çağında yaşadığımıza ve tiyatronun da buna güncel metinlerle yanıt vermesi gerektiğine inanıyorum.
Klicper Tiyatrosu’ndaki performansınıza dönüp baktığınızda aklınıza neler geliyor?
İyi bir başlangıç, iyi şanslar ve umarım daha iyi bir gelecek. Tiyatro vs Nau geriye bakma. Bitirin, hiçbir şeyi düzeltmeyin, prodüksiyon zarar görecek ve yeni prodüksiyonun ilk provasını kaybedeceksiniz. Bir sonraki anda tiyatrodaki her şey burada ve orada olmalı. Bu yüzden geriye eğilip geleceğe hafif bir umutla bakmıyorum.
Sadece vai’yi değil, tüm Hradek prömiyerlerini dünyadan izliyorsunuz. Hangi duyguyla?
Bunlar mesleğin en kötü anlarıdır. Prömiyerlerimi sesten izleyemiyorum, kabinlerde sese yakın bir yerde olmayı tercih ediyorum. Reisr gergin ve kabindeki cam konuşma yapmamı engelliyor ama bazı meslektaşlarımın galasında bile durum daha iyi değil. Farklı olsa bile yine gerginim. Bundan ben sorumlu değilim ama yine de felç edecek kadar aceleyle çok fazla içiyorum. Öyle olsaydı vtina reisr’ın prömiyerleri iptal edeceğini düşünüyorum.
Dejvick Tiyatrosu’nun sevilen oyuncusu Bay Veronika Kubaová ile orada oturun. Hradec’te ve sizin evinizde ne yapabilirim?
Bir yönetmen ve bir oyuncunun bir araya gelmesi vahşi ve kontrolden çıkan bir kavgaya dönüşür. Ancak karşımızdakinin mesleğinin ne olduğunu da biliriz ve genel olarak da anlarız. Burada, Hradec hayranıyız ve o buraya istediği kadar arabayla gidemiyor ve biz de o yerlerdeyiz.
Pavel Khek ve Veronika Khek Kubaov (Prag, 11 Nisan 2022)
Div’lerin tepkilerini takip ediyor musun? Ne amaçlıyorsun?
Bazı yapımların estetiği ve mizahı, bazı destekçiler arasında bile hafif tartışmalara neden oldu. Ve eğer bunu bir şekilde genelleyebilirsek, belki sizi şaşırtabilir, seyirci pek değişmez ve onlar Hradec’te ya da Londra’dadır. Evet, Shakespeare’in zamanında gürültülüydüler ve oyunculara torbalar dolusu kaka fırlatıyorlardı, ama eğer asıl noktaya değinirseniz, esprinin zamanlamasını tam olarak doğru yaparsanız sonunda herkes güler. Seyirciler tiyatro oyununun silinmez bir parçasıdır ve iyi seyirciler olmadan iyi bir tiyatro olamaz.
Bu, bölgenizdeki Shakespeare’in Hamlet’inin odak noktası olacağı 139. sezon. Immortal oyununun pek çok teması var, sizce nasıllar?
Bu bir tez sorusudur. Siyasi bir dram olarak göstermek istemiyorum, Slovakya’da denedim, o zamanlar Kuciak Koner davası çok popülerdi. Bence şimdiye kadar yazılmış en iyi oyun. Ve en samimi, en içe dönük Shakespeare’dir. Hamlet’in kafası bu sefer bizi meşgul edecek. Etrafımızdaki gençlerin kafasında olduğu kadar dışarıda da kafa karışıklığı var.
Vojt’ta ideal temsilciyi buldunuz mu?
Hamlet’in ideal temsilcisini tanımlayalım! Benedict Cumbebatch’in de rol aldığı, kendine güveni tam, büyük bir aktör olduğu şüphe götürmeyen bir İngiliz yapımını covid’den önce izlemiştim. O saatlerde bana Hamlet’i nasıl mükemmel bir şekilde oynayacağımı gösterdi ama Hamlet karakteri kendisinin farkında değil, bilmiyor, şüphe ediyor ve kendini öldürmek istiyor, seviyor ve mezarın ötesini göremiyor ve dünyada olmak istemediğini anlar.İdeal temsilci tüm bunlardan kurtulup bunu deneyen kişidir.
Form dosyası nasıl?
Jakub Tvrdek’in Vand’a gitmesi önemli bir kayıp ama tıpkı sporda olduğu gibi ve onun buradan ancak Slavia gibi bir kulüp için ayrılacağını söylemeliyim. Ve sürekli yenilerini arıyoruz ve bu çok uzun sürüyor çünkü topluluk için gerçek kalite ve güç içmek istiyoruz.
Onları görüyor musun? Yalnız düşünüyorum, seninle mi konuşuyorum?
Seyirciler Kult, Leherov, Czyov ve Klapil’den oluşan yeni bir ekibimizin olduğunu ve onları etrafta aramadıklarını ancak gelişebilecekleri iki rol konusunda kafalarının karıştığını görebilirler. Ben de bunun için çabalıyorum ve yeteneğin geliştiğini, bireysellik ve özgüven kazandığını görmek güzel. Bu arada Podoba oyununu denediğimde öncelikle pedagojik bir yönü vardı ve bu şekilde özgür bir yapım yaratıldı.
Gelelim mevsimlere. Rudi Pcha’nın ikili performansıyla Oslav’da bir tiyatro kızı olarak ne düşünüyorsunuz?
Önce ikiniz. Hem akılda kalıcı hem de komik. Rudiv Romn Winterberg’in son yolculuğunun son yıllarda burada yazılanların en iyisi olduğunu düşünüyorum. Ve onların yeteneklerini birleştirip kendinle dalga geçmeye başlarsan ve hatta ölürsen o zaman Haka’ya, Kvorecki’ye, Hrabal’a gidersin. Ve beni her zaman büyülediler.
İlk prömiyerler yazarın Besed’deki Lska ztra’sı ve daha sonra ana sahnede Marina Carr’ın İrlanda draması olacak. Bana kızların nesi olduğunu söyler misin?
Zanme gidiyor, bu yapımların her ikisi de iyi planlanmış. Her ikisi de aslında taban tabana farklı ve hem Barbara’nın hem de Diana’nın güçlü el yazıları, taze ve modern görseller, müzikli ve canlı müzikli çalışmalar ve hepsinden önemlisi karanlık aşkı tüm kafalardan getiren çok net bir mesajla hâlâ birleşiyorlar. . U Koi baina üretimi durumunda bile, birçok kişi bunun nefretle ilgili olduğunu söyleyebilir. En sert nefretin arkasında bile derin sevgiyi bulabiliriz. Her zaman el eledirler.
Yeni sezonda ne yapacaksınız?
Peki? Festivalin son gününde Ervin’deyiz. Ama bu da doğru değil. İkimiz de bu tiyatroya nasıl izin verildiğini merak ediyoruz ve bu gerçek. Geri kalanı, tamamen uzatıldığında izin verilen diğerleri gibi. Sonra ikimiz de durup kendi kendime okumak zorunda kalıyorum: kahretsin, uzun zaman oldu, dürüst olmaya çalışıyorum, ülkenin en iyi tiyatrolarından birinde çalışıyorum ve hayranlarım olan kızlar var. Sonra gülümsüyorum ve teste başlıyorum.
Öncelikle sözleriniz için teşekkürler, çünkü zaten düşündüğüm şeyi doğruluyorsunuz, yani covid’den sonra tekne doğru yöne gidiyor ve yeni adalar keşfedeceğimi umuyorum.
Benzersiz olan, her zaman tükenen Praina’nızdır. Bir parodi haline gelmesin diye oyunda görünmeyen çok sayıda iyiliksever var mı?
Kenar kendiliğinden ortadadır. Biraz giderseniz parodi olabilir, ancak macera kitapları ve filmlerinde en önemli şey hikayenin kendisidir, bu nedenle yolculuk gizemlidir, dönemeçlerle, fantezilerle ve son derece sevimlidir. Ve Matocha öyle bir pbh icat etti ki, ona teatral bir form vermek o kadar da zor olmadı.
Klicper Tiyatrosu’nun 139. sezonu
|
Cenazeye mi hazırlanıyorsunuz?
Talep şöyle olurdu… Ve şunu da itiraf etmeliyim ki, bence ikinci borç birincisinden daha iyi. Matocha bozuldu ve diğer kısım Faust miti Golem ve Frankenstein’ın bir karışımı, hepsi de en sevdiğim kısımlar. Yani evet, ilçeyi 2025’te düşünüyoruz.
Kale tiyatrosu pek çok Çek ve dünya prömiyerine ev sahipliği yapmadı. Yeni sezon bile bunlarla dolu. İçinde ölüm var mı?
Öyle ve bu yüzden o zamanlar Hradec’teki bt teklifini içtim. Daha önceki angamlarımda bunu karşılayamazdım. Ancak drama planının neden yalnızca Klicperk’te görülebilecek kadar uzak ve metinlerle dolu olduğunu açıklayamıyorum. Bunun, dramaturglar Lenka Smrkov ve Martin Satoranskho’nun ilericiliği ve Fri, Dianika, Oltsov, Herz, Drbek gibi yönetmenlerin çekiciliğiyle ilgisi var. Hiçbiri güvende değil. Bunun daha açık kızlarla ya da benim muhafazakar olmamı isteyip istemediğinizle ilgisi var. Ve son olarak, bir değişim ve dönüşüm çağında yaşadığımıza ve tiyatronun da buna güncel metinlerle yanıt vermesi gerektiğine inanıyorum.
Klicper Tiyatrosu’ndaki performansınıza dönüp baktığınızda aklınıza neler geliyor?
İyi bir başlangıç, iyi şanslar ve umarım daha iyi bir gelecek. Tiyatro vs Nau geriye bakma. Bitirin, hiçbir şeyi düzeltmeyin, prodüksiyon zarar görecek ve yeni prodüksiyonun ilk provasını kaybedeceksiniz. Bir sonraki anda tiyatrodaki her şey burada ve orada olmalı. Bu yüzden geriye eğilip geleceğe hafif bir umutla bakmıyorum.
Sadece vai’yi değil, tüm Hradek prömiyerlerini dünyadan izliyorsunuz. Hangi duyguyla?
Bunlar mesleğin en kötü anlarıdır. Prömiyerlerimi sesten izleyemiyorum, kabinlerde sese yakın bir yerde olmayı tercih ediyorum. Reisr gergin ve kabindeki cam konuşma yapmamı engelliyor ama bazı meslektaşlarımın galasında bile durum daha iyi değil. Farklı olsa bile yine gerginim. Bundan ben sorumlu değilim ama yine de felç edecek kadar aceleyle çok fazla içiyorum. Öyle olsaydı vtina reisr’ın prömiyerleri iptal edeceğini düşünüyorum.
Dejvick Tiyatrosu’nun sevilen oyuncusu Bay Veronika Kubaová ile orada oturun. Hradec’te ve sizin evinizde ne yapabilirim?
Bir yönetmen ve bir oyuncunun bir araya gelmesi vahşi ve kontrolden çıkan bir kavgaya dönüşür. Ancak karşımızdakinin mesleğinin ne olduğunu da biliriz ve genel olarak da anlarız. Burada, Hradec hayranıyız ve o buraya istediği kadar arabayla gidemiyor ve biz de o yerlerdeyiz.
Pavel Khek ve Veronika Khek Kubaov (Prag, 11 Nisan 2022)
Div’lerin tepkilerini takip ediyor musun? Ne amaçlıyorsun?
Bazı yapımların estetiği ve mizahı, bazı destekçiler arasında bile hafif tartışmalara neden oldu. Ve eğer bunu bir şekilde genelleyebilirsek, belki sizi şaşırtabilir, seyirci pek değişmez ve onlar Hradec’te ya da Londra’dadır. Evet, Shakespeare’in zamanında gürültülüydüler ve oyunculara torbalar dolusu kaka fırlatıyorlardı, ama eğer asıl noktaya değinirseniz, esprinin zamanlamasını tam olarak doğru yaparsanız sonunda herkes güler. Seyirciler tiyatro oyununun silinmez bir parçasıdır ve iyi seyirciler olmadan iyi bir tiyatro olamaz.
Bu, bölgenizdeki Shakespeare’in Hamlet’inin odak noktası olacağı 139. sezon. Immortal oyununun pek çok teması var, sizce nasıllar?
Bu bir tez sorusudur. Siyasi bir dram olarak göstermek istemiyorum, Slovakya’da denedim, o zamanlar Kuciak Koner davası çok popülerdi. Bence şimdiye kadar yazılmış en iyi oyun. Ve en samimi, en içe dönük Shakespeare’dir. Hamlet’in kafası bu sefer bizi meşgul edecek. Etrafımızdaki gençlerin kafasında olduğu kadar dışarıda da kafa karışıklığı var.
Vojt’ta ideal temsilciyi buldunuz mu?
Hamlet’in ideal temsilcisini tanımlayalım! Benedict Cumbebatch’in de rol aldığı, kendine güveni tam, büyük bir aktör olduğu şüphe götürmeyen bir İngiliz yapımını covid’den önce izlemiştim. O saatlerde bana Hamlet’i nasıl mükemmel bir şekilde oynayacağımı gösterdi ama Hamlet karakteri kendisinin farkında değil, bilmiyor, şüphe ediyor ve kendini öldürmek istiyor, seviyor ve mezarın ötesini göremiyor ve dünyada olmak istemediğini anlar.İdeal temsilci tüm bunlardan kurtulup bunu deneyen kişidir.
Form dosyası nasıl?
Jakub Tvrdek’in Vand’a gitmesi önemli bir kayıp ama tıpkı sporda olduğu gibi ve onun buradan ancak Slavia gibi bir kulüp için ayrılacağını söylemeliyim. Ve sürekli yenilerini arıyoruz ve bu çok uzun sürüyor çünkü topluluk için gerçek kalite ve güç içmek istiyoruz.
Onları görüyor musun? Yalnız düşünüyorum, seninle mi konuşuyorum?
Seyirciler Kult, Leherov, Czyov ve Klapil’den oluşan yeni bir ekibimizin olduğunu ve onları etrafta aramadıklarını ancak gelişebilecekleri iki rol konusunda kafalarının karıştığını görebilirler. Ben de bunun için çabalıyorum ve yeteneğin geliştiğini, bireysellik ve özgüven kazandığını görmek güzel. Bu arada Podoba oyununu denediğimde öncelikle pedagojik bir yönü vardı ve bu şekilde özgür bir yapım yaratıldı.
Gelelim mevsimlere. Rudi Pcha’nın ikili performansıyla Oslav’da bir tiyatro kızı olarak ne düşünüyorsunuz?
Önce ikiniz. Hem akılda kalıcı hem de komik. Rudiv Romn Winterberg’in son yolculuğunun son yıllarda burada yazılanların en iyisi olduğunu düşünüyorum. Ve onların yeteneklerini birleştirip kendinle dalga geçmeye başlarsan ve hatta ölürsen o zaman Haka’ya, Kvorecki’ye, Hrabal’a gidersin. Ve beni her zaman büyülediler.
İlk prömiyerler yazarın Besed’deki Lska ztra’sı ve daha sonra ana sahnede Marina Carr’ın İrlanda draması olacak. Bana kızların nesi olduğunu söyler misin?
Zanme gidiyor, bu yapımların her ikisi de iyi planlanmış. Her ikisi de aslında taban tabana farklı ve hem Barbara’nın hem de Diana’nın güçlü el yazıları, taze ve modern görseller, müzikli ve canlı müzikli çalışmalar ve hepsinden önemlisi karanlık aşkı tüm kafalardan getiren çok net bir mesajla hâlâ birleşiyorlar. . U Koi baina üretimi durumunda bile, birçok kişi bunun nefretle ilgili olduğunu söyleyebilir. En sert nefretin arkasında bile derin sevgiyi bulabiliriz. Her zaman el eledirler.
Yeni sezonda ne yapacaksınız?
Peki? Festivalin son gününde Ervin’deyiz. Ama bu da doğru değil. İkimiz de bu tiyatroya nasıl izin verildiğini merak ediyoruz ve bu gerçek. Geri kalanı, tamamen uzatıldığında izin verilen diğerleri gibi. Sonra ikimiz de durup kendi kendime okumak zorunda kalıyorum: kahretsin, uzun zaman oldu, dürüst olmaya çalışıyorum, ülkenin en iyi tiyatrolarından birinde çalışıyorum ve hayranlarım olan kızlar var. Sonra gülümsüyorum ve teste başlıyorum.