Solnice zaten baypas inşaatına bakıyor, Častolovice’nin beklemesi gerekecek

IstAh

Member
Kavşağın inşası, Solnice’den Jaroměř ve Náchod’a trafik getirecek. Yakında, arkeologların çalışmalarına zemin hazırlamak için rotaya ağır makineler gelecek. Birkaç ay önce kaşiflerin bu yıl Solnice eteklerine gidecekleri düşünülürken, artık arkeolojik çalışmaların kışa kadar başlamayacak olduğu görülüyor. Hava durumuna bağlı olacaktır.


Ekibi daha önce yakınlardaki Domašín çevre yolu üzerinde de çalışan Rychnov müzesinde arkeolog olan Martina Beková, “Şimdilik Solnice’deki yeni sanayi bölgesinin yüzey araştırması üzerinde çalışıyoruz” diyor.


Solnice çevre yolu hâlâ inşaat izni bekliyor. Bunu alabilmesi için öncelikle bölgenin bahar aylarında kamulaştırdığı ve yaklaşık iki kilometrelik yeni bir yolun yapılmasının önündeki son engel olan kereste fabrikasının yıkılması için onay alması gerekiyor. Valiliğin bu günlerde yıkım tahminini alması gerekiyor.


“Sanırım kıştan önce ağların yeniden döşenmesi, kereste fabrikasının yıkılması ve arkeoloji hazırlıklarına başlanması gerekiyor. Solnice-Kvasiny stratejik sanayi bölgesi çevresindeki yatırımlardan sorumlu bölgesel Yatırım, Kalkınma ve Yenilik Merkezi’nden Jana Jiráňová, anketin muhtemelen hava koşulları nedeniyle baharda gerçekleştirileceğini söylüyor.


Solnice sakinleri sabırsızlıkla bypass’ı bekliyor. Özellikle otomobil fabrikasındaki vardiya değişimleri sırasında kasabada uzun kuyruklar oluşuyor. Ancak çok sayıda kamyonun fabrikaya ya da tedarikçilere geçişi de bir yük oluşturuyor.


“Göz atmak için saatleri seçmelisiniz”



“Solnica’da, yolun hangi saatlerinde karşıya geçebileceğinizi veya geçemeyeceğinizi seçmeniz gereken anlar vardır. Yoğun saatlerde, bazen tüm Solnice’den benzin pompasına giden bir araç konvoyu oluyor,” diye tanımlamıştı daha önce Solnice belediye başkanı Jan Hostinsky (kızlık soyadı).


Köprünün başlangıçta Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü (ŘSD) tarafından inşa edilmesi planlanıyordu ancak bölge, baharda şirketle uygulamayı devralma konusunda anlaşmaya vardı. Her halükarda devlet bunun bedelini otomobil fabrikası çevresinde geliştirme sözü verilen paketten ödeyecek. Maliyetler vergisiz yaklaşık 420 milyon krondur. Bölge, geçen yıl ücretsiz olarak ŘSD’ye devrettiği arsanın satın alınmasını ve proje dokümantasyonunu daha önce düzenlemişti. Valiliğe göre yatırımın tamamını tamamlaması bu nedenle mantıklı. Bypass hazır olduğunda ØSD Bölgesine devredilecektir.


“Şimdi sıra idari eylemlere ve işbirliği anlaşmasına zeyilname hazırlanmasına geliyor. İnşaat yüklenicisini baharda seçmeliyiz” diye hesaplıyor Jiráňová. Baypasın 2025 yılında tamamlanması planlanıyor.


Častolovice bekleyecek



Ayrıca, yalnızca Hradec Králové’den gelen ana trafik akışının değil, aynı zamanda Holice’den gelen D35 otoyolunun da olduğu yakındaki Častolovice’de trafiğin sakinleşmesini sabırsızlıkla bekliyorlar. Köyün çevresinde iki yan yol oluşturulacak; güneydeki olanı ŘSD tarafından inşa edilecek ve trafiği Solnica ve Kvasiny’ye yönlendirecek olan doğudaki ise bölge tarafından hazırlanıyor.


Bölge kesimi ağustos ayında Cuma günü yürürlüğe girmesi beklenen imar kararını alırken, güney kesimde devletin hazırladığı bulutlar toplanıyor. Eylül ayında ŘSD, inşaata ilişkin bilgilendirme broşürünü güncelleyerek uygulamanın dört yıl ertelenmesini öngördü. Başlangıçta güney çevre yolunun inşaatının 2026’da başlaması bekleniyordu, şimdi ŘSD 2030 yılını ve iki yıl sonra tamamlanacağını gösteriyor.


“Mutlu değiliz, orası kesin. Pazartesi günü bölgede ilgili tüm tarafların toplanacağı bir komitemiz var ve bu konuda bazı bilgiler isteyeceğiz. Henüz bize veya bölge ofisine bu konuda bilgi vermediler. Umarım kendilerini bu duruma neyin sürüklediğini bize anlatırlar, çünkü elbette bundan hoşlanmıyoruz,” diye cevaplıyor Častolovice Zdeněk Praus (ANO) belediye başkanı habere.


Bunun nedeni örneğin sürekli artan fiyat olabilir. Başlangıçta vergisiz 620 milyon kron toplamı hesaplandı, ancak bütçe yetkilileri bunu birkaç kez yeniden hesaplamak zorunda kaldı. Şu anda Natura 2000 koruma alanı nedeniyle üst geçit üzerinden 655 metre koşması gereken 3,4 kilometrelik bölüm için vergiden muaf 926 milyon dolar.


Geçmişte köprülerin iki katından fazla artırılacağı ve bunun inşaatı daha da pahalı hale getireceği tehdidi bile vardı. Ancak incelemelere göre sonuçta böyle bir değişkene ihtiyaç duyulmadı. Finansman eksikliği nedeniyle Kostelc nad Orlicí’nin komşu yan yolu da geçmişte tehlike altındaydı.


Vali Martin Červíček (ODS), “ŘSD temsilcileriyle yaptığım toplantıdan sonra, projeye güvenmeye devam edecekleri ve hazırlıklara başlayacakları konusunda bana güvence verildi” dedi.


Častolovice’nin doğudaki bölgesel çevre yolu trafiğin kasabadan Rychnov’a ve sanayi bölgesine taşınmasına yardımcı olacak. Arabalar ve kamyonlar artık Komenského Caddesi boyunca ilkokulun hemen önünden geçiyor. Yol bir noktada altı metreden daha dar ve bazen kamyonlar bundan kaçınmak için yol vermek zorunda kalıyor. İki kilometreden fazla yol onları uzaklaştıracak ve aynı zamanda Kostelka’nın gelecekteki yan yolu için bir yaklaşım görevi görecek. Synkov-Slemeno’daki mevcut kavşak da doğrudan kavşağa taşınacak.


Birinci Vali Yardımcısı Pavel Bulíček (Piráti), “İmar kararının yasal olarak yürürlüğe girmesinden sonra, eylemin hazırlıkları devam edecek, yani arazi sahipleriyle mülkiyet görüşmeleri ve inşaat ruhsatı için belgelerin eşzamanlı olarak tamamlanması devam edecek” dedi. .


İnşaat bir yıl içinde başlayacak ve maliyeti 700 milyon kronun üzerinde olacak. 2026 yılında hazır olması gerekiyor.


Opočna çevre yolu muhtemelen yaz aylarında açılacak



Bu yıl inşaatçılar Opočna çevre yolunun ikinci bölümünün inşasında da önemli ilerleme kaydetti. Çalışmalar beklenenden hızlı ilerlediği için açılışı birkaç ay öne alınabilir.


Başlangıçta Třebechovice pod Oreb’deki arabaların 2025 yılına kadar yeni bypass’a geçmemesi gerekiyordu. Ancak artık inşaatın önümüzdeki yılın Mayıs ayında tamamlanacağı görülüyor. Daha sonra bypass’ın onaydan geçmesi gerekiyor. Arabalar zaten yaz aylarında oraya gidebilirdi.