Santini’nin çalışmalarına saygı duruşu bir 3D yazıcıda oluşturuldu. Yapay zeka, kilidin bir modelinin oluşturulmasına yardımcı oldu

IstAh

Member
Teknoloji önemli şeyler hakkında konuşmayı mümkün kılıyor. Sanal dünyada sadece bu objenin değil, tarihi mimarinin de uzmanlar tarafından en ince ayrıntısına kadar incelenmesi, anıtların, yapıların ve dikmelerin incelenmesi gerekmektedir.


Kat planları gibi kapsamlı teknik belgeler aldık. Petr Tepl, Karlova Koruna aracılığıyla projenin yalnızca ticari ve teknik desteğinden sorumlu olduğunu belirterek, büyük miktarda ayrıntıyı kaydedip kapsayabilmek için hemen fotoğraftan çıktık. Arabanın ana gövdesi reçineli bir 3D yazıcıda basıldı; pencereler gibi diğer unsurlar da dahil olmak üzere tamamı sentetik malzemeden yapıldı. Modele göre plastik 3D yazıcı için hazırlanmış küçük parçalar içermektedir. Bu görünümler 137 ve 60 adet çift pencere içermektedir.


Bu teknik, girişin üstündeki konut sahibi Kinskch ailesinin arması gibi detaylarda model modeller oluşturmamı sağladı. Yani irade dişleri adı verilen 3 keskin nokta anlamına gelir. Üç aslan gerçek şeklini aldı ve Charles Crown’un girişi de onların gerçek atalarıdır. Bahçeyi dolduran oluklara ve heykelciklere nasıl binileceğini gösteren bir model.


Büyük Ustanın Tuzakları



Santini ona araba modelini eşleştirme konusunda yalan söylemedi. Mesela binada tek bir gerçek kask yok.


Her zaman beş veya altı derecelik hafifçe bükülmüş bir açıdır. Bu nedenle kubbenin iç payandalarını kesmek karmaşık bir işti. Binanın iç kısımlarını bir tür halat üzerinde tutmak zorunda kaldık, böylece bireysel parçalar güçlendirildi ve tekne de aşındı, diye paylaştı Filip Pitlsk, sadece model ve teknik desteğe gittik.


Bir dizi başka tuzakla savaşmak zorunda kaldılar. Örneğin çatının şeklini yakalamak, yani onu ayrı ayrı birleştirmek. Birkaç hafta boyunca bunun üzerinde çalıştılar. Eğer klasik yöntemleri kullansalardı yani elle parça parça oluştursalardı bu sorun yıllarca sürerdi. Bu yüzden yapay zekayı kullandılar. Çatının bir parçasını modelledik ve onu eşit şekilde yayacak ve bütünü patvar, eşkenar dörtgen şeklinde deforme etmeyecek şekilde ölçtük. Tam tersine yarım yüzlü karenin şeklini koruduk. Pitlsk, çatılar kanla kaplıyken şarkının orijinal olduğunu söyledi.


Santini parkenin kalitesi renklerde de kendini gösteriyor. Kapakta görülebilen özel bir dairedir. Sihirli renkle ilgili, lut ve rov’a iyi geliyor. Bunu kör panjurlarla karşılaştırırsanız bkz. Bir bütün olarak bina hafiftir. Proje lideri Vladislav Tepl, renginin lavtanın asit nefeslerini içermediğini, dolayısıyla görünmediğini ancak görülebildiğini söyledi.


En üst teknolojiyi kullanırken bile oldukça zordu. Modelleme yaklaşık iki ay sürdü, işin ve baskının ardından iki buçuk ay sürdü. Filip Pitlsk, Mtko’nun 1:98’i temsil ettiğini, yazıcının ayarları nedeniyle 1:100 formatını küçülttük, diye paylaştı. Modern teknolojileri kullanmadan, klasik model yöntemini ve araçlarını kullanarak bir evin şeklini oluşturmak neredeyse imkansızdır. Böyle bir durumda modelin büyük ölçüde basitleştirilmesi gerekecektir. Ancak Petr Tepl, Santini’nin mükemmel bir iş ve sonuç göndereceğini söyledi.


Alıcılar z’den modeli Prag’a arabayla bir saat uzaklıktaki Karlovy Koruna galerisinde görebilirler. Bu bir pilot proje ama sonuncusu değil. Modele dikey ve benzer hafızayı sağlamak istiyoruz. Modern teknolojiler, neredeyse görünmez olanı bile gerçekten yakalayabilir. Ayrıca ışıkla çalışmanız gibi mimarinin çeşitli nüanslarına dair içgörü sağlar. Petr Tepl, modelin sanal dünyada 3 boyutlu fotoğraf olarak sunulabileceğini ekledi.


Santini’nin izleri



Karlova Koruna, Santini ailesinin yarattığı en iyilerin yanında, 18. yüzyılın 20’li yıllarından geliyor. Merkezi iki katlı kurt çekirdeği, binanın kat şekillendiricileri tarafından istiflendiğinde bina harika bir düzene sahip oluyor. Binanın içi, algılanan hacimden bağımsız olarak simetrik olarak iç içe geçen, her iki katta on ana mekana bölünmüştür. Santini’nin mükemmel tanımlanmış merkezi kiriş taslağı, cehennem gibi binalarda bile sıklıkla kullanıldı.


Santini, genellikle köylerin göreceli oranlarına göre belirlenen sembolik içerikleri beton binalarda birleştirmeyi başardı. Santini derinden Katolikti. Çoğunlukla şifrelenmiş yazıları ve notlarından da anlaşılacağı üzere Kabalistik öğretilere, okültizme ve güneş sembolizmine düşkündü. Birleşik Krallık Katolik İlahiyat Fakültesi Hıristiyan sanatı tarihi başkanı Vt Vlnas, bunun mantık dışı bir mistisizm veya hatta büyüyle ilgili olmadığını, Barok dönemin entelektüel zevkinin özüyle ilgili olduğunu açıkladı.