ŘSD, Polonyalı Budimex'i nitelik eksikliği nedeniyle D11 inşaatı ihalesinin dışında tuttu

IstAh

Member
İSG'nin kararı ve köpeğin tüm yeterlilik kriterlerini karşılamayan müteakip tekrarlanan çağrıları nedeniyle SD, D11 Trutnov – st. etkinliğin yüklenicisi olan kadını ikinci etkinlikten çıkarmak zorunda kaldı. sınır R/PLR spol. BUDIMEX SA, SD Genel Editörü Radek Mtl bugün ayın 10'unda duyurdu.


SD henüz en uygun teklifin seçimine karar vermedi. İtiraz etmek için artık on beş gün vardı.


Alınan karara saygı duyuyoruz. Ancak tekliflerinin arkasındayız. Budimex sözcüsü Diana Zyglewsk, bu nedenle işten çıkarmayı kabul edeceğiz ve sonuçta lehimize sonuçlanacağını biliyoruz dedi.


Mtl'ye göre Budimex SD, İSG kararı sonrasında ihale dışı bırakıldı, ardından ihale değerlendirilen tekliflere geri döndü. İSG'ye göre firma, ihalede teknik yeterlilik şartlarını karşılamadı, Mtl'ye göre ise firma şu anda bile kriterleri karşılayamadı.


Nisan ayında Budimex şirketi, İSG'nin ihaleye katılma kararını iptal etmesine rağmen ihale için yarışacağını duyurdu.


Yeteneklerimizde, referanslarımızda, sarsılmaz bir kapımız var. Tanıştığımız andan itibaren bu projeye çok fazla enerji harcadık. Budimex sözcüsü bugün yaptığı açıklamada, şimdi vazgeçmenin şirketin ruhuna aykırı olacağını söyledi.


Metrostav grubundan bir şirket protesto ediyor



SD, başlangıçta 21,1 kilometrelik bölümün inşaatına 19 Aralık 2023'te Budimex tarafından başlanmasını planlamıştı. Ancak Aralık ayında MI Roads liderliğindeki dernek, Budimex'in teklifine itiraz etti. SD'deki itirazlar sonuçsuz kalınca iş tekel karşıtı reklama yöneldi.


MI Roads, Budimex şirketinin, ihale sahibinin şartlarını karşılamayan tünelin inşasına ilişkin nitelikleri doğrulamak için Kolombiya'daki tünelde yapılan uzun çalışmaların uygulanmasından elde edilen referansları kullandığını iddia ediyor. MI Roads'a göre Budimex, tünel inşaatı için profesyonel personele yönelik nitelikli gereksinimleri karşılayamadı.


Budimex, rakibinin itirazlarını reddetti. Diğer yatırımcının iyice araştırdığı verilen emir için uygun niteliklere sahip olduğumuza inanıyoruz. Oturumun sonunda Budimex'in Çek Cumhuriyeti ve Slovakya editörü Krzysztof Sokoowski, tünel inşaatları alanında sunulan referanslara ek olarak, Polonya ve Polonya'da tünel inşaatı konusunda da benzer deneyime sahip olduğumuzu söyledi.


Budimex şirketi vergiler hariç toplam 11,35 milyar kron teklif etti, yani orijinal fiyat tahmininin yüzde 87'si. Altı denek sözleşme için yarıştı.


MI Roads'un ana hissedarı olduğu protestocu dernek D11, vergiler hariç 11,71 milyar kronla ikinci en düşük fiyatı elde etti. MI Roads, Metrostav Altyapısını Metrostav grubuna devretti.


Trutnov'dan kuzey sınırına kadar geçen Polonya S3 otoyoluna kadar olan D11 bölümü geçen yıl z saniyede açıldı, aynı zamanda iki adet yarım kilometrelik tüneli de içeriyor, mevcut planlara göre 2027 yılında tamamlanması gerekiyor. Jarom'dan Trutnov'a kadar olan D11 bölümü.


İnşaatın 2025'te başlaması ve 2028'de işletmeye alınmasıyla D11'in tamamı o zamana kadar tamamlanmış olacak. Prag'dan Hradec Krlov'a ve Polonya sınırına kadar uzanan D11 otoyolunun inşaatına 1978 yılında başlandı. Planlanan 154 kilometrenin şu anda 113 kilometresi tamamlandı. Aralık 2021'den itibaren yol Jarome'un kuzey ucunda bitiyor.