Paylaşılan elektrikli scooterlar Hradec'e geri dönecek. Yavaşlayacaklar, hiçbir yere gitmelerine izin verilmeyecek

IstAh

Member
Bir yıl önce bu durum derinleşen bir anlaşmazlığa benziyordu. Kent yönetimi, Kolobok'un şirketleriyle iletişim kurmadığını ve uygunsuz koşulları işaret eden karşı tarafın da herhangi bir çaba göstermediğini itiraf etti.


Durum tersine döndü ve çok geçmeden Lime ve TO-MI elektro şirketleri hizmetin Hradec'e iade edilmesi için dilekçe verdi. Lime ile birlikte yalnızca bir sezon boyunca elektrikli scooter tedarik eden Bolt şirketi artık oyundan çıktı. Bolt'un yeri artık 2022'den beri Çek Cumhuriyeti'nde faaliyet gösteren Chomutov şirketi TO-MI elektro'dur.


Hradec elektrikli scooterları yeniden kabul etmeye karar vermiş olsa da, 2021'den sonra çok fazla park etme, ardından makine ve sürüş hızıyla kendilerini tekrarlamamaları için koşulları onlar için yazacak.


Operasyon sadece otoyol tarafından değil, aynı zamanda şehrin bu ulaşım araçlarıyla ilgili her zaman olumlu olmayan deneyimini yansıtacak şekilde karşılıklı anlaşma ile de güçlü bir şekilde düzenlenmelidir. Belediye Başkanı Pavlna Springerov (HDK), başka bir yolumuz var, motorlu ulaşım değil, ancak yalnızca kesin olarak kabul edilen koşullar altında işbirliği istiyoruz, dedi.


Kamusal alanın kullanımı için metrekare başına on kronluk park ücreti teklifi yapıldı ve gün geldi. Dal koşulları yeni. Her iki firma da Hradec'e en fazla yüz makine getirebilecek. Tavan 300 scooter olduğu için alanın yaratılması rekabeti de beraberinde getirdi.


Park yeri yalnızca Hradec Şehri tarafından Nextbike ortak bisikletleri için belirlenen kişiler tarafından kullanılabilecektir. Operatör uygun olmayan binalardan park yerinden sorumlu olacaktır: iş günlerinde saat 16.00'ya kadar, hafta sonları ve tatil günlerinde saat 20.00'ye kadar. Şirket bunu yapmazsa, şehir 260 kronluk bir ücret karşılığında bir uçuş ve bir kuyu için scooterı park etmek zorunda kalacak.


En fazla yirmi



Hizmete başvuran kişi saatte 25 ila 20 kilometre arasındaki maksimum hıza ulaşacak. Seçilen 13 bölgede ise sadece 15 kilometre hızla sürüş yapılabilecek. GPS sayesinde: Makine maksimum 15 km/saat hızla gidebileceğiniz bir bölgeye girer girmez, otomatik olarak ilk başta sadece bu kadar sürüş yapmanıza izin verir.


Hiçbir yere gitmelerine izin verilmeyecek. Örneğin Jirskov, Ikov ve Suk meyve bahçelerinde, Karlo IV yolu üzerindeki alt geçitte, Hbitov'da, Beneov yolu üzerindeki yürüyüş yollarında veya Elbe yakınındaki gezinti yolunda faaliyetleri tamamen askıya alınacak.


Bu nedenle işletmecinin işletmeye ilişkin verileri düzenli olarak sunması gerektiğini, belediyenin ortak bisikletlerin işletimi sırasında oluşturulan koddan sorumlu tutulamayacağını kabul etti.


Lime ve TO-MI elektro şirketleri bizzat şehirle bir anlaşma başlattılar ve kurallara uymaları halinde buraya her biri yüzer bisiklet yerleştirebilecekler.


Ama Bolt hareket etmek istemiyor



Ancak piyasanın en güçlü oyunlarından biri olan Bolt, henüz geri dönüş yapmayı düşünmüyor.


Şu anda, kombine e-bisiklet ve scooterların olası geri dönüşünün mümkün olduğu Bolt platformu aynı değil. Şirketin mikromobilite yöneticisi Peter Mesar, eğer şehir yöneticisi mikromobilite hizmetinin koşullarını hem kullanıcılar hem de operatörler için tatmin edici olacak şekilde belirleyebilirse, uygulamayı tartışmaya başlayabiliriz, dedi.


Ona göre asıl mesele park yerlerinin yeterli yoğunlukta olması: Bir konseyin işleri doğru yöne taşıyacağını ve üzerinde uzlaştığımız sürdürülebilir koşulların oluşacağını biliyoruz.


Hradec'in paylaşımlı e-scooter'larla ilgili iyi bir deneyimi olmamasına rağmen, şehirde 250 paylaşımlı bisiklet tedarik eden Nextbike ile işbirliğinin uzatılması konusunda pazarlık yapmak istiyordu. Belediye binası bu dakikalar içinde bir kredi için yaklaşık 16 kron ödüyor. Yüz iki milyon insan bunu hatırlıyor.