Parazitolog olgunlaşıp otoriteye dönüştü, site yasak bir sanata ev sahipliği yaptı. Bir galeri olarak kalıyor

IstAh

Member
Olc çiftliğindeki binaların yetmişli yıllardan beri bir geleneği var. Galeri, 2009 yılında yeniden yapılanmasından bu yana ilk olarak Karel Samik'in adını taşıyor.


İç hareketliliğe yol açacağız, Samik için hazırladıkları iç doluyu koruyalım. Eğitimler, söyleşiler ve atölyeler sağlıyoruz. Başka bir müzenin editörü Michal Babk'a göre etnografyaya daha fazla odaklanmak istiyoruz.


Taş ocağında Ocak ayı sonuna kadar Jan Tohanzel'in cam obje enstalasyonu, Karel Samik Galerisi'nde ise 23 Temmuz'a kadar Daniela ve Karel Beneovch'un bir enstalasyonu yer alacak. Tatillerde Zdek Mrkk tarafından yayınlanacak. Bahçelerde Dal heykelleri görülebilir. Çiftlikteki müze, çocuklar ve yetişkinler için yaratılan Paskalya'yı sergiledi.


Çiftliğin cumartesi günü açılacağını düşünüyorum. İki yüz kişi özel bir kır evi olarak hizmet ediyordu ve galeriye giden zili çalmak gerekiyordu. Kimse bunu yapmadı. Sitenin müdürü Petra Ulcov, sabit çalışma saatlerimiz olduğunu ve herkesin içeri girebileceğini söylüyor.


Sağlık durumu hızlandı



Mülk, 1930'lardan beri Samikov ailesine ait. Son sahibi Jan Samik, 2006 ve 2009 yıllarında onarım yaptırınca, ölümünden sonra onu başka bir müzeye adamaya karar verdi. Nihayet geçen yıl kalp krizinden sonra bunu başardı.


Çiftliği ihtiyaç duyduğu kadar yenileyemeyeceğimi anladım. Sezon sonuna kadar ekipmanlarla dolu olarak geldim ve sonrasında tüm etkinlikleri düzenledim. Galeri geleneğinin hakim olmasını isterdim ve bunu yapmanın tek yolu da objeyi bir kültür kurumuna ithaf etmekti. Jan Samik, muhtemelen bir galeri işletmeyi kabul edecek bir alıcı bulamayacağım, diye açıklıyor.


Çiftlik, 1811 yılında köylü Josef Olc tarafından inşa edildi. 1958 yılında kültür anıtı olarak listelenen pavlalı ahşap ahşap kulübenin tipik bir örneğidir. Ancak Olc'un torunları, borçları nedeniyle 19. yüzyılın ortalarında mülkü satmak zorunda kaldı. Sahibini kaybetmiş ve 1930'lu yıllarda Sobotlu tüccar Yaşlı Karel Samik'in eline geçmiş.


Bir çiftlik hakkında içtiler, sonra da orada bir stüdyo daire tuttu



Tutuklandıktan sonra bunu halka verdi. Kutsal alanda bir izci kulübü binası vardı ve oğlu Josef'in bodrum katında bir fotoğraf stüdyosu vardı. Ancak komünistler iktidara geldikten sonra aile çiftliği kaybetti. Ancak yirmi yıl sonra genç Karel Samik bu işe başladı.


1971 yılında babam binanın tek yaşam alanı olan zemin katında bir stüdyo daire almayı başardı. Jan Samik, o zamanlar tüm evin boş olduğunu ve orada bir görsel sanatlar galerisi kurmaya başladığını hatırladı.


Ahşap bir kulübede özel bir galerinin ortaya çıkışı, derin sosyalizm zamanlarında benzeri görülmemiş bir durumdu. Karel Samik bunu akıllı bir hamleyle başardı. Belaruslu sanatçı Yevgeniy Nikolayev Tikhanov'u buldu ve dışına Sovyetler Birliği'nden bir sanatçının yerleştirileceği bir galeri için izin almak üzere derneğe gitti.


O zamanlar özel galeri sığmadığı için zordu. Bu hamlesiyle aslında komünist işçileri bir tarikatın içine sürüklemiştir. Daha sonra kendi organize ettiği veya arkadaşlarının yardımıyla oradaki kurumları yönetti. Çek banknotlarının yazarı Oldich Kulhnek'in, o zamanlar sergi alanı tamamen harap olan ve hatta bir süreliğine kapalı olan çiftlikte sergilendiği ortaya çıktı. Ev Sobotce'nin aşağıda inşa edilecek özel bir galeri olduğunu kimse düşünmemişti, başta Samik.


Kulübe, Bauch, Gebauer



Kerestede çok sayıda üst düzey sanatçı yer aldı: Cyril Bouda, Jan Bauch, Olbram Zoubek veya Kurt Gebauer. Liste t köpek 350 inst. Karel Samik, Prag'daki Slovak Bilimler Akademisi Biyolojik Durumu'nda parazitolog olarak fiziksel ortamda tanıdığı ilk kişiydi. Ayrıca kendisini sanat tarihine veya Çek Cumhuriyeti'nin bölgesel tarihine adadı.


1990'lı yıllarda aile mülkünü geri almayı başarınca galeri işine devam etti. Bununla yetinmeyince oğlu Jan'ı geleneği takip etmeye ikna etti.


Sosyalizm dönemindeki kalitesiz onarımlar nedeniyle mülk berbat bir durumdaydı. J umursamayan beceriksiz bir oğuldu. 37 yıl boyunca hava sevk görevlisi olarak çalışan Jan Samik, ancak babam gerçekten yaşlı ve hasta olduğunda, kendimle konuşulmasına izin verdim diyor.


Küçük bir bölgesel sübvansiyonla, masrafları kendisine ait olmak üzere çiftliğin tamamını yeniletti. Restorasyon 4,5 milyon krona mal oldu.


Petr Ulcov'un anısına, daha önce orada olmayan kütük evin yanındaki orijinal taş duvardan bir lapidarium oluşturuldu. Jan Samik geçen yıl, babası Karel'in doğumunun 100. yıldönümüne ithaf ettiği mülkün ve ana binanın tarihi hakkında bir broşür yayınladı.