Pamuk Prenses’in dönüşümü nedeniyle helikopter 85 kez uçtu. Uzanmak için banklar veya platformlar inşa ediliyor

IstAh

Member
Tech-Mont Helicopter şirketinin helikopteri, gerekli son yapı malzemesini Pazartesi günü Sněžka’ya taşıdı.


Havayolundan Michal Orolin, “Uçuş koşulları elverişliydi, Pazar ve Pazartesi günleri 85 uçuş gerçekleştirildi” dedi.


Krkonoše Ulusal Park İdaresi’ne (KRNAP) göre Sněžka, muazzam bir turist akınından muzdariptir ve Krkonoše Dağları’nın en çok ziyaret edilen yerlerinden biridir.


KRNAP İdaresine göre, 1.603 metre yüksekliğindeki dağın günlük katılımı, iyi havalarda yaz sezonunda Çek-Polonya sınırının her iki tarafından 10.000’e kadar yürüyüşçü olurken, bu sayıya Pec bölmesindeki yolcular dahil değil. Günlük 2.400 kişi kapasiteli Sněžkou–Sněžka teleferiği.


“Yaz mevsiminde Sněžka’nın zirvesine gelen ziyaretçi sayısı aşırı fazladır, bu nedenle, ziyaretçi alanının etrafındaki bariyerler gibi statik önlemlere ek olarak, polisle ortak devriyeler de dahil olmak üzere güvenlik hizmetini güçlendiriyoruz. KRNAP Yönetimi sözcüsü Radek Drahný, “Şu anda Sněžka’ya erişimi kısıtlamayı veya giriş için ücret almayı planlamıyoruz” dedi.


Ona göre, sınırın Polonya tarafından Sněžka’ya daha çok ziyaretçi var. Saatte 900 kişiye kadar taşıma kapasitesine sahip bir teleferik, Polonya’nın Karpacz tatil beldesinden Sněžka yakınlarındaki Polonya’nın Kopa tepesine çıkar.


Polonya teleferiğine sınır koymak mümkün değil



“Polonya Milli Parkı ile duruma bir çözüm bulmak için görüşüyoruz ama bu konuda yapılacak fazla bir şey yok, Kopa’ya giden teleferik gerekli izinlere sahip. Çek teleferiğine gelince, aynı şey geçerli. Ancak Çek tarafından Sněžka’ya giden teleferik böyle bir sorun oluşturmuyor” dedi.


Mevcut projenin yatırımcısı KRNAP İdaresidir. Projede yer alan Sněžka’daki tüm çalışmaların en geç Eylül 2023’e kadar tamamlanması gerekiyor.Amacı dağın zirvesindeki turistlerin hareketini yönlendirmek olan projenin inşaat işi, bankların yanı sıra kaldırım onarımlarını da içeriyor. , paslanmaz çelik bariyerlerin inşası ve gözetleme noktasının onarımı. Çoğu yapıldı.


“Yaklaşık yirmi sıra artı uzanmak için iki büyük sıra olacak. Yaklaşık yüz kişilik oturma yeri olacak. İnşaat şirketinden Pavel Klimeš, “İnsanlar çimlerde yürümesinler ve rahat oturabilsinler” dedi.


Malzemenin Sněžka’ya hava yoluyla taşınması, bir aktarma noktasının kurulduğu yakındaki Lví do’dan malzeme taşıdı. Bu günlerde bir helikopter, en yüksek Çek dağının zirvesine banklar için odun taşıdı. Teleferiğin çalışması kesintiye uğramadı, inşaatçılar sadece ziyaretçilerin bireysel uçuşlar arasında geçişini sağladı.


“Aynı zamanda, zirveden kalan taşı Jubilee Yolu’nun altındaki Sněžka bölgesindeki yolun onarılmamış son bölümüne, Malá Úpa’ya giden Dev Sırt’a doğru taşıdık. Ancak bu artık bu projenin bir parçası değil” dedi.


Projenin inşaat kısmı, paslanmaz çelik bariyerlerin yapımından önce toprak işleri ile Mayıs 2022’de başladı. Sněžka’nın Çek tarafındaki çit, ziyaretçi alanını izin verilmeyen yerlerden ayırıyor. KRNAP yönetimi, Krkonoše Dağları’nın en değerlilerinden biri olan bölgedeki doğanın Sněžka’nın tepesindeki kalıcı engellerden korunmasını artırmayı vaat ediyor. En yüksek Çek dağının tepesindeki güvenlik görevlileri, asi turistler yüzünden ana turizm sezonundan önce her zaman geçici ve metre yüksekliğinde ağlar kurarlar.


İnşaatçılar ayrıca Sněžka’nın tepesindeki Růžová hora yönündeki dağ yürüyüş yolunu yeniden inşa ettiler. Taşların patikaya dikey olarak yerleştirildiği eski bir yöntem olan fırça denilen yöntemle oluşturulmuştur. Yeni onarılan yürüme yolu, teleferiğin üst istasyonundan Sněžka’nın tepesine çıkar. Yeniden yapılanmadan önce, inşaatçılar orijinal kaldırımı kaldırmak zorunda kaldı.


Tamir etmek için kullandıkları malzeme geçen Eylül ayında helikopterle Sněžka’ya teslim edildi. Kaldırımdaki gereksiz malzeme de Sněžka’dan hava yoluyla taşındı.