Bu hafta sonu bir lise öğrencisinin omuzlarında olacak. Avrupa Şampiyonası’nın dört raundunun ardından Buggy 1600 kategorisinin lideri Jakub Novotný, Novopack Štikovská rokli’de bununla nasıl başa çıkacak?
“Her zamankinden biraz daha gerginim. Orada pek çok tanıdığım olacağı gerçeğinin yanı sıra muazzam bir rekabet de olacak. Avrupa yarışlarında her zaman vardır, ancak Nové Paca’da bu özeldir,” diyor on dokuz yaşındaki sürücü, sezonun geleneksel olarak öne çıkan olaylarından biri öncesinde.
Dört yarıştan sonra kategorinizin liderisiniz, yani muhtemelen tatmin oldunuz mu?
Tüm bu harika ve her şeyden önce hızlı sürücüler arasında Avrupa Şampiyonası’nın şu anki lider yarışmacısı olmak harika bir duygu. Ancak her şeyin yolunda gitmediğini söylemeliyim. Almanya yarışlarında pek iyi değildik. Seelow’da çok kötü zamanlar geçirdim, aksini konuşmaya değmez, kariyerimin ilk kara bayrağını orada aldım. Geçen hafta sonu Matschenberg’de biraz daha iyiydi, tüm elemeleri kazandık ama yarı final ve final daha kötü geçti. Sadece sekizinci sıradaydı ama şampiyonluk için değerli puanlar alıyorum.
Baltık’ta iki yarışta en çok kazanan siz oldunuz. En sevdiğin yer mi?
Çoğunlukla hız ile ilgili olsalar da, oradaki pistleri hiç umursamadım. Onlarda her zaman oldukça iyi iş çıkardık ve bu yıl bunu onayladık. İki kez podyumda olmak bir güzellik.
Artık neredeyse ev ortamı avantajına sahip olacaksınız, yani uzun yolculuklara gerek kalmadan. Büyük yardım?
Yarış pistine on beş kilometrem var, bu açıdan gerçekten daha kolay. Evde bahçede geziyorum diyebilirsiniz. Nová Paka, otokrosun Mekke’sidir ve parkuru neredeyse bir yerli gibi ezbere biliyorum. Ne yazık ki son yıllarda Avrupa Şampiyonası yarışlarında biraz şanssız olduk ve sonuçlar beklediğimiz kadar başarılı olmadı.
Geçen sezon pek hoşunuza gitmese de Tempo’da üçüncü oldunuz. Bu yıl ne?
Geçen yıl birinciliğe çok yaklaşmıştık, sonunda zar zor bitirdik. Bu yıl tekrarlamak isterim, hedef ilk beş içinde olmak. Geçen sezona hiç dönmemeyi tercih ederim. Bu sırada on beşten fazla kara kedi ezmiş olabiliriz, çünkü kötü şans gerçekten de peşimize takıldı. En azından bazı yarışların iyi geçmesine ve genel klasmanda dördüncü bitirmeme sevindim. Talihsizlik bizi çok engelledi, inşallah bu yıl güzel günler geçiririz.
Bundan kesinlikle öğrenecek ve işinize yarayabilecek yeni deneyimler kazanacaksınız.
Katılıyorum ve bunun ekibimizdeki herkes için geçerli olduğunu düşünüyorum. Ayrıca zihinsel olarak daha güçlüyüm, zihinsel olarak en kötüsüne hazırlanabilirim. Ve tamirciler zaten tam olarak ne olabileceğini ve önleyici olarak nelerin kontrol edilmesi gerektiğini biliyorlar. Bu sezon şimdiye kadar kendini gösteriyor.
Çoğu sürücü Nova Paca’dan övgüyle bahseder, sizce onu özel yapan nedir?
Örneğin büyük bir irtifa kazancıyla orada virajlara atlıyoruz ki bu müthiş bir adrenalin patlaması. Bu yüzden oraya kalbinle gitmelisin. Bir de bizi her zaman destekleyen hayranlar var. Kazanmayı başardığınızda, başka hiçbir yerde böyle bir heyecan duymazsınız, bu çılgınca ve özeldir.
“Her zamankinden biraz daha gerginim. Orada pek çok tanıdığım olacağı gerçeğinin yanı sıra muazzam bir rekabet de olacak. Avrupa yarışlarında her zaman vardır, ancak Nové Paca’da bu özeldir,” diyor on dokuz yaşındaki sürücü, sezonun geleneksel olarak öne çıkan olaylarından biri öncesinde.
Nové Paca’da Otokros * Otokros dünyasının yarışmacılar ve taraftarlar arasında en popüler olanlarından biri olan Štikovská rokli’deki Avrupa Şampiyonası yarışı geleneksel olarak Temmuz ayının ilk hafta sonu yapılır. * Bu yıl serinin beşinci etkinliği, önceki dördünden ikisi Almanya’da, ikisi Baltık’taydı. * Çek sürücüler, en güçlü Super Buggy kategorisinde en prestijli iki sınıfa, Buggy 1600 sınıfında Petr Nikodém, Jičín’den bir sürücü olan Jakub Novotný’ye seri lideri olarak girecek. * Hafta sonu programı yarın sabah başlayacak, ısınma denilen saat 09:30’da, süreli antrenmanlar saat 11:00’de başlayacak. İlk eleme yarışları da Cumartesi günü programda (16:30’dan itibaren). Pazar günü programda iki eleme daha var (sabah 8:00’de başlayarak), yarı final ve final bloğu 14:30’da başlayacak. |
Dört yarıştan sonra kategorinizin liderisiniz, yani muhtemelen tatmin oldunuz mu?
Tüm bu harika ve her şeyden önce hızlı sürücüler arasında Avrupa Şampiyonası’nın şu anki lider yarışmacısı olmak harika bir duygu. Ancak her şeyin yolunda gitmediğini söylemeliyim. Almanya yarışlarında pek iyi değildik. Seelow’da çok kötü zamanlar geçirdim, aksini konuşmaya değmez, kariyerimin ilk kara bayrağını orada aldım. Geçen hafta sonu Matschenberg’de biraz daha iyiydi, tüm elemeleri kazandık ama yarı final ve final daha kötü geçti. Sadece sekizinci sıradaydı ama şampiyonluk için değerli puanlar alıyorum.
Baltık’ta iki yarışta en çok kazanan siz oldunuz. En sevdiğin yer mi?
Çoğunlukla hız ile ilgili olsalar da, oradaki pistleri hiç umursamadım. Onlarda her zaman oldukça iyi iş çıkardık ve bu yıl bunu onayladık. İki kez podyumda olmak bir güzellik.
Artık neredeyse ev ortamı avantajına sahip olacaksınız, yani uzun yolculuklara gerek kalmadan. Büyük yardım?
Yarış pistine on beş kilometrem var, bu açıdan gerçekten daha kolay. Evde bahçede geziyorum diyebilirsiniz. Nová Paka, otokrosun Mekke’sidir ve parkuru neredeyse bir yerli gibi ezbere biliyorum. Ne yazık ki son yıllarda Avrupa Şampiyonası yarışlarında biraz şanssız olduk ve sonuçlar beklediğimiz kadar başarılı olmadı.
Geçen sezon pek hoşunuza gitmese de Tempo’da üçüncü oldunuz. Bu yıl ne?
Geçen yıl birinciliğe çok yaklaşmıştık, sonunda zar zor bitirdik. Bu yıl tekrarlamak isterim, hedef ilk beş içinde olmak. Geçen sezona hiç dönmemeyi tercih ederim. Bu sırada on beşten fazla kara kedi ezmiş olabiliriz, çünkü kötü şans gerçekten de peşimize takıldı. En azından bazı yarışların iyi geçmesine ve genel klasmanda dördüncü bitirmeme sevindim. Talihsizlik bizi çok engelledi, inşallah bu yıl güzel günler geçiririz.
Bundan kesinlikle öğrenecek ve işinize yarayabilecek yeni deneyimler kazanacaksınız.
Katılıyorum ve bunun ekibimizdeki herkes için geçerli olduğunu düşünüyorum. Ayrıca zihinsel olarak daha güçlüyüm, zihinsel olarak en kötüsüne hazırlanabilirim. Ve tamirciler zaten tam olarak ne olabileceğini ve önleyici olarak nelerin kontrol edilmesi gerektiğini biliyorlar. Bu sezon şimdiye kadar kendini gösteriyor.
Çoğu sürücü Nova Paca’dan övgüyle bahseder, sizce onu özel yapan nedir?
Örneğin büyük bir irtifa kazancıyla orada virajlara atlıyoruz ki bu müthiş bir adrenalin patlaması. Bu yüzden oraya kalbinle gitmelisin. Bir de bizi her zaman destekleyen hayranlar var. Kazanmayı başardığınızda, başka hiçbir yerde böyle bir heyecan duymazsınız, bu çılgınca ve özeldir.