Kukleny’deki fare deliğinin sonu. Hradec alt geçidin sanatsal dönüşümünü planlıyor

IstAh

Member
Hradec Králové’ye giden başka hiçbir geçit, Kukleny’yi Gočárová třída’ya bağlayan alt geçit kadar çirkin ve tehlikeli değildir. İtfaiyecilerin yılda birkaç kez sıkışmış kamyonları serbest bıraktığı ve sağanak yağışlar sırasında su akıntılarının aktığı dar, küflü ve karanlık bir fare deliği.


Burası 60 yılı aşkın bir süredir Pražská trída’dan şehre giriş olmuştur. Daha birkaç yıl önce kent yönetimi, demiryolu idaresini alt geçidin yeniden inşasının gerekli olduğuna ve yatırımcının devlet olması gerektiğine güçlükle ikna etmeye çalışmıştı. Sonunda anlaşmaya varıldı ve sorunlu alt geçit kökten değişecek.


Koruna kavşağı yönünde bir yol şeridi daha eklenecek, yükseklik farklı olacak, bu da artık kamyon ve bazı otobüsler için sorun yaratıyor, her iki tarafta yayalar ve bisikletliler için üçer metre genişliğinde yol oluşturulacak Alt geçitte ise artık güvenlik duygusuna hiçbir şekilde katkıda bulunmayan sütunlar olmayacak.


Amaç “sanatsal” bir alt geçit



Ancak belediye binası daha da ileri gitmek istiyor. Amaç, yalnızca trafik sıkışıklığı görevi görmekle kalmayacak, aynı zamanda merkeze temsili bir giriş olacak bir alt geçittir. Belediye meclisi bu nedenle bu hafta bir mimari çalışmanın atanmasını onayladı. OVA stüdyosu (Opochenský Valouch Architekti) bundan sorumlu olacak.


“Alt geçit tamamen yeni olacak, çözümü tamamen teknik olacak. Ancak biz bunun daha üst düzeyde olmasını istiyoruz. Sonuçta burası Kuklen’den şehre açılan kapı ve kesinlikle insanların yürümeye korkacağı gri ve kirli bir delik istemiyoruz. Kukleny önemli ölçüde gelişiyor, şehrin önemli kısımlarından biri olacak ve merkeze bir alt geçitle bağlanacak” dedi mimarlık ve kentsel planlamadan sorumlu belediye başkan yardımcısı Adam Záruba (Změna a Zelení).


Ona göre yüksek kaliteli bir mimari çözüm yardımcı olacaktır. Yapılara müdahale etmeyeceğiz ancak yüzeyler, aydınlatma, sanat eserleriyle donatılma veya korkuluklardaki yapısal detaylar gibi değiştirilebilecek şeyleri kapsayacak. Bu alanın önemi daha da artacak” dedi Záruba.


Son trafik sayımına göre her gün 14.000’den fazla araba fare deliğinden geçiyor. D11 otoyolunu Hradubice yoluna bağlayacak güney kavşağının inşası Kukleny’nin kurtuluşu olacak. Kukleny’de inşaat patlaması çoktan başladı, daha önce ihmal edilen bölgenin önemi artacak ve alt geçidin modernizasyonuna ek olarak Pražská trída’nın maliyetli bir dönüşümü gerekli olacak. Yetersiz olan alt geçidin yıkılmasıyla başlayacak her şey. Bu etkinlik aynı zamanda Hradec Králové demiryolu kavşağının 12 milyar kronluk devasa modernizasyonunun bir parçası olacak.


Gočárová třída’ya göre öncelik Koutníková caddesi üzerindeki üst geçide verilecek, kritik alt geçit en erken 2026’da gelecek.Ancak büyük olasılıkla Správa železnik (SŽ) başvuracağından şehrin mimari çalışmanın hazırlanmasında acele etmesi gerekiyor Alt geçidin yeniden inşası için inşaat izninin önümüzdeki yıl Şubat ayında alınması gerekiyor.


“Yerde hiçbir koşulda klasik bir kara delik olmasını istemiyoruz. Alt geçidin, Karl IV Bulvarı’ndaki alt geçide benzer şekilde kültürel bir seviyeye sahip olması gerekiyor. ya da Prag metrosundan bilinenleri” diye belirtti Adam Záruba.


Dev onarımlar gelecek yıl başlayacak



“Viyadüğün yeniden inşası, Hradec Králové’deki tren istasyonunun yeniden inşasının ilk aşamasının bir parçası olmalıdır. Altyapının yeniden inşasının demiryolu kısmının masraflarını yönetim karşılayacak, şehrin de yolun inşasına katkıda bulunması gerekiyor” dedi. Ona göre şehrin kapısı inşaat sırasında tamamen kapatılmayacak: “İnşaat sırasında köprünün altındaki yolun yarısının her zaman kapalı olacağını varsayıyoruz.”


Ana Hradec Kralove tren istasyonunun dönüşümü, kuruluşundan bu yana, yani 1857’den bu yana gerçekleşen en büyük dönüşüm olacak. Tahminler 2,5 milyar krondan başlıyor, plan sadece ana binayı modernize etmek değil, aynı zamanda platformları onarıp yeni bir bina inşa etmek. . Beş yıla kadar sürecek olan çalışma, eğer her şey SŽ’nin planlarına göre giderse, Hradec Králové – Opatovice bölümündeki çift hattın hizmete girmesiyle sona erecek.


“Králové Hradec demiryolu kavşağının gelecek yılın sonbaharından 2029 sonuna kadar yeniden inşa edilmesini bekliyoruz. Ancak nihai tarih, imar ve inşaat yönetiminin tartışılıp onaylanmasına ve inşaat yüklenicisi için rekabete bağlı.” dedi. SŽ sözcüsü Nela Eberl Friebová.