St. Vavinc’in Yeni Yılı, karla ve Kovid sonrası yaşanan güçlü mevsimlerle karşılaştırıldığında nasıldır?
Kovid sonrası yaz sezonunda apart otellerin ortalama doluluk oranı yüzde 97 oldu. Koşullar gereği belirli bir sezondu ve tekrarlanması imkansız görünüyor. Bu yıl ortalama doluluk yüzde 84, yüzde 10 artış kaydettik. Dağların genel eğilimi olan düşüş göz önüne alındığında bu son derece iyi bir sonuç.
Bunu bana açıklayabilir misin?
Restoranlardan ziyade misafirlerin kendilerini otellerden daha kötü hissettiklerini düşünüyoruz. Özellikle sizin faaliyetlerinizle bu eğilime direnmeyi başardık. Yaz aylarında sekiz mutfak yıldızının ve maça şeflerinin açık havadaki açık mutfakta hazırlandığı Vavinco’s Gastro Summer gibi etkinliklere ev sahipliği yapacağız. Sahilde şarap tadımları yapılıyor, içkili etkinlikler yapılıyor, zil çalıyordu. Çeşitli özel konaklama etkinlikleriyle çalıştık ve fiyat konusunda çok çalıştık. Bir misafirin gelmesi bir kısayol değildir. Lüks bir restorana ya da lüks bir otele sahip olmanıza gerek yok. Ekstra bir şeyler yapılması gerekiyor. Vavince’in tamamı ve restoran aslında bunun bir parçası değil ama meyve veriyor.
Misafirlerin davranış ve alışkanlıkları ne kadar değişti?
Hafta sonu konaklamalarının perşembe öğleden sonraya kadar sürdüğü bir dönem geçirdiğimizi söylemeliyim. Otelin işleyişi, dolum ve soyunma odası açısından oldukça stresli bir benzetmeydi. Bu trend bende de yaşanıyor ve rezervasyon ile araç kullanma arasındaki süre yine biraz uzuyor. Geçen yıl böyle olmayan yılbaşı ve Noel için artık bir araştırmamız ve rezervasyonumuz var.
Restoranınızın işleyişi değişti mi?
Svatho Vavince’nin en büyük avantajı apart oteli oluşturan dairelerdir. O gece için rezervasyonum var. Misafir bir kez otelin yemeğine gider, aynı şey partiye de gider. Ve bir düğününüz veya düğününüz olduğunda, bunun gerçekten harika olmasını istersiniz. Geri kalan zamanda süittesiniz. Bu aynı zamanda odanın ortalama sessiz kalma süresinin artması ve sessizliğin bir miktar artmasında da görülmektedir. Tam donanımlı mutfaklı bir daireyi iki kişi değil, kişi kullanıyor.
Peki ya kısa konaklamalar?
Kısa konaklamalar geçen yıl bir trenddi, en azından St. Vavin’de. Bu yıl süre yine biraz uzatıldı. Tıpkı lt’deki doluluk gibi, bu da kendiliğinden belli değil. Uzun süreli konaklamaları 4+2 ya da 3+1 gibi çok çeşitli promosyonlarla desteklemeye çalışıyoruz. Kampanyalarla başlıyoruz.
Ana bilgisayar yapısı yakın zamanda değişti mi?
Başta Alman ve Polonyalı olmak üzere çok az yabancı var. Müşteri, iş ve çocuklu ailelerin birleşimine gelince, burada bir değişiklik fark etmedik. Ancak müşteriler emeklilik konusunda dikkatliler, bu da bizim için onların nronj olduğu anlamına geliyor. Emekliliğinizin karşılığını en iyi şekilde almak istiyorsunuz. Öte yandan, Bu zamanı atlatamayacağımızı biliyorum, bu yüzden insanlar emekli maaşlarını en iyi şeylere harcamak ve geri kalanı için kendilerini affetmek isteyecekler.
Çevrenizdeki dağ tatil yerlerinin rekabetini hissediyor musunuz? Çok dinamik bir şekilde gelişecek olan Polonya merkezlerini veya Aşağı Moravya’yı kastediyorum.
Polonya’daki dağ tatil yerlerinin rekabetini çok az hissediyoruz, Aşağı Morava ilginç bir proje. Rekabetinizin genel olarak Krkonoe Dağları üzerinde bir etkisi olduğunu düşünüyorum, ancak şu anda Vavinec üzerinde bir etkisi yok. Aksine. Çek dağlarındaki lüks projelerin güçlerinin birleşimiyle, müşterileri Alplerden geri çekebiliriz. Müşteri birdenbire dağların zirvesinde bile hizmetlerin zirveye ulaştığını görüyor. Kroketle mesele sadece lezzet meselesi değil, aynı zamanda gastronominin, tasarım projelerinin ve benzerlerinin de zirvesi burada. Elbette hiçbir zaman Alplerdeki kadar yüksek tepelere sahip olamayacağız ama Çek dağları çocuklu aileler için kesinlikle harika bir destinasyon. Yeni yollar sayesinde Dev Dağları daha hızlı dolaşabilirsiniz, merkezlerdeki altyapı daha iyi, hizmet ve turistik mekan çeşitliliği daha ilgi çekici ve daha iyidir. Genel rekabet duygusunun bana yardımcı olacağını düşünüyorum.
Misafirlerinizi duşun derinliklerindeyken nasıl motive etmeye çalışıyorsunuz? Ayrıca bu yaz öncesinde hep parti yapılırdı, insanların sağlık nedeniyle dağlara gelmeyeceği söylenirdi. Bunu fark ettiniz mi ve yaz sezonu için endişeleniyor musunuz?
Korkuyla girdiğim için bütün işlerim tuzağa düştü. Şüphelerim vardı ama endişe olarak değil, ona tahrik motoru derdim. Amacım St. Vincent’taki yaz sezonunu ilginç şeyler, hizmetler ve aktivitelerle şişirmekti. Geçen yaz yeni oyun konsollarının, hava hokeyinin, dondurmanın ve çocuk sinemasının bulunduğu bir genç oyun odası açtık. Çocukların ayrı bir oyun odası vardır. Yaz aylarında otel ve restoran misafirlerine her zaman bedava yemek veriliyordu. Yeni konferans salonlarından birini, şirket etkinlikleri dışında sandalyeler, sanal gerçeklik ve müzik kutusuyla yetişkinler için bir dinlenme salonu olarak hizmet verebilecek şekilde değişken bir şekilde tasarladık. Geçen yaz şahit olduğumuz partiyi de davet olarak aldı. Müşteriler tatil koleksiyonuna temkinli yaklaşıyorsa ve yaklaşacaksa, öyle harika bir ürünümüz olmalı ki, bir köpek bile olanı içer.
Vavinco’nun Gastro lto’su gibi eşlik eden programlar nasıl ortaya çıkıyor?
Üst üste ikinci yıl, mutlak bir evlenmemişlik akını kaydettik. Yüzlerce konaklama rezervasyonu yapıldı, sadece olumlu tepkiler alıyoruz. Bu nedenle sonbahar hafta sonlarını ilginç etkinliklerle doldurmaya karar verdik. Stand-up komedyenleri, kadınların motivasyonu, Luke Polek ile dövmelerin tarihi üzerine bir seminer veya sertifikalı bir eğitmen tarafından yönetilecek Wim Hof ile bir hafta sonu hakkında olmalı.
Acele edip etmemeye karar veren ilk yaratıcı pazarlama ekibi onlar mı?
Bu konunun yaratıcı pazarlama olarak adlandırıldığını söyleyemem. Bizim alanımızda ürüne yaratıcı bir yaklaşımdan bahsederdim. Biz de bundan bahsediyorduk. Ürünü sansasyonel bir şekilde satabilmek, ilgi çekici pazarlama yapabilmek ve ilgi çekici kişiliklerle çalışmak gerekiyor. Sıradan bir reklam yoktur. Operasyon bir rutine düşmemelidir. İnsanların, pazarlamacıların oynayabileceği kartlara sahip olacak kadar yaratıcı olmaları gerekiyor. Ve biz etrafta olup bitenlerin çemberinin içindeyiz. Otelde ilginç şeyler olmalı ve pazarlama bunlarla birlikte çalışmalıdır. Bunun ideal bir örneği Vavinco’nun Gastro yazıdır.
Kovid sonrası yaz sezonunda apart otellerin ortalama doluluk oranı yüzde 97 oldu. Koşullar gereği belirli bir sezondu ve tekrarlanması imkansız görünüyor. Bu yıl ortalama doluluk yüzde 84, yüzde 10 artış kaydettik. Dağların genel eğilimi olan düşüş göz önüne alındığında bu son derece iyi bir sonuç.
Bunu bana açıklayabilir misin?
Restoranlardan ziyade misafirlerin kendilerini otellerden daha kötü hissettiklerini düşünüyoruz. Özellikle sizin faaliyetlerinizle bu eğilime direnmeyi başardık. Yaz aylarında sekiz mutfak yıldızının ve maça şeflerinin açık havadaki açık mutfakta hazırlandığı Vavinco’s Gastro Summer gibi etkinliklere ev sahipliği yapacağız. Sahilde şarap tadımları yapılıyor, içkili etkinlikler yapılıyor, zil çalıyordu. Çeşitli özel konaklama etkinlikleriyle çalıştık ve fiyat konusunda çok çalıştık. Bir misafirin gelmesi bir kısayol değildir. Lüks bir restorana ya da lüks bir otele sahip olmanıza gerek yok. Ekstra bir şeyler yapılması gerekiyor. Vavince’in tamamı ve restoran aslında bunun bir parçası değil ama meyve veriyor.
Misafirlerin davranış ve alışkanlıkları ne kadar değişti?
Hafta sonu konaklamalarının perşembe öğleden sonraya kadar sürdüğü bir dönem geçirdiğimizi söylemeliyim. Otelin işleyişi, dolum ve soyunma odası açısından oldukça stresli bir benzetmeydi. Bu trend bende de yaşanıyor ve rezervasyon ile araç kullanma arasındaki süre yine biraz uzuyor. Geçen yıl böyle olmayan yılbaşı ve Noel için artık bir araştırmamız ve rezervasyonumuz var.
Martin Vengl (32) Prag’da doğdu, Vysok kola obchodn’da ekonomi ve turizmde kadın eğitimi aldı. Zanal olarak ölen kişinin evinde bakıcısonra şuraya gittim: Londraotelin neresinde Londra Hilton Park Lane’de bir yıl boyunca temizlikçi olarak çalıştı. Prag’a döndükten sonra 12 yıl otellerde çalıştı. Art Deco İmparatorluk Ve Kozmopolit Prag, kapıcıdan işlevin başına kadar. Prag’da başarılı bir çalışmanın ardından otelin operasyon editörü olarak atandı. Tulia Benzersiz Beach Resort bir Afrika adasına Zanzibar. Uzun yıllar editör olarak çalıştım Apart otel Svat Vavinec Pec pod Snkou’da. |
Restoranınızın işleyişi değişti mi?
Svatho Vavince’nin en büyük avantajı apart oteli oluşturan dairelerdir. O gece için rezervasyonum var. Misafir bir kez otelin yemeğine gider, aynı şey partiye de gider. Ve bir düğününüz veya düğününüz olduğunda, bunun gerçekten harika olmasını istersiniz. Geri kalan zamanda süittesiniz. Bu aynı zamanda odanın ortalama sessiz kalma süresinin artması ve sessizliğin bir miktar artmasında da görülmektedir. Tam donanımlı mutfaklı bir daireyi iki kişi değil, kişi kullanıyor.
Peki ya kısa konaklamalar?
Kısa konaklamalar geçen yıl bir trenddi, en azından St. Vavin’de. Bu yıl süre yine biraz uzatıldı. Tıpkı lt’deki doluluk gibi, bu da kendiliğinden belli değil. Uzun süreli konaklamaları 4+2 ya da 3+1 gibi çok çeşitli promosyonlarla desteklemeye çalışıyoruz. Kampanyalarla başlıyoruz.
Ana bilgisayar yapısı yakın zamanda değişti mi?
Başta Alman ve Polonyalı olmak üzere çok az yabancı var. Müşteri, iş ve çocuklu ailelerin birleşimine gelince, burada bir değişiklik fark etmedik. Ancak müşteriler emeklilik konusunda dikkatliler, bu da bizim için onların nronj olduğu anlamına geliyor. Emekliliğinizin karşılığını en iyi şekilde almak istiyorsunuz. Öte yandan, Bu zamanı atlatamayacağımızı biliyorum, bu yüzden insanlar emekli maaşlarını en iyi şeylere harcamak ve geri kalanı için kendilerini affetmek isteyecekler.
Martin WenglÇek dağlarındaki lüks projelerin güçlerinin birleşimiyle, müşterileri Alplerden geri çekebiliriz.
Çevrenizdeki dağ tatil yerlerinin rekabetini hissediyor musunuz? Çok dinamik bir şekilde gelişecek olan Polonya merkezlerini veya Aşağı Moravya’yı kastediyorum.
Polonya’daki dağ tatil yerlerinin rekabetini çok az hissediyoruz, Aşağı Morava ilginç bir proje. Rekabetinizin genel olarak Krkonoe Dağları üzerinde bir etkisi olduğunu düşünüyorum, ancak şu anda Vavinec üzerinde bir etkisi yok. Aksine. Çek dağlarındaki lüks projelerin güçlerinin birleşimiyle, müşterileri Alplerden geri çekebiliriz. Müşteri birdenbire dağların zirvesinde bile hizmetlerin zirveye ulaştığını görüyor. Kroketle mesele sadece lezzet meselesi değil, aynı zamanda gastronominin, tasarım projelerinin ve benzerlerinin de zirvesi burada. Elbette hiçbir zaman Alplerdeki kadar yüksek tepelere sahip olamayacağız ama Çek dağları çocuklu aileler için kesinlikle harika bir destinasyon. Yeni yollar sayesinde Dev Dağları daha hızlı dolaşabilirsiniz, merkezlerdeki altyapı daha iyi, hizmet ve turistik mekan çeşitliliği daha ilgi çekici ve daha iyidir. Genel rekabet duygusunun bana yardımcı olacağını düşünüyorum.
Misafirlerinizi duşun derinliklerindeyken nasıl motive etmeye çalışıyorsunuz? Ayrıca bu yaz öncesinde hep parti yapılırdı, insanların sağlık nedeniyle dağlara gelmeyeceği söylenirdi. Bunu fark ettiniz mi ve yaz sezonu için endişeleniyor musunuz?
Korkuyla girdiğim için bütün işlerim tuzağa düştü. Şüphelerim vardı ama endişe olarak değil, ona tahrik motoru derdim. Amacım St. Vincent’taki yaz sezonunu ilginç şeyler, hizmetler ve aktivitelerle şişirmekti. Geçen yaz yeni oyun konsollarının, hava hokeyinin, dondurmanın ve çocuk sinemasının bulunduğu bir genç oyun odası açtık. Çocukların ayrı bir oyun odası vardır. Yaz aylarında otel ve restoran misafirlerine her zaman bedava yemek veriliyordu. Yeni konferans salonlarından birini, şirket etkinlikleri dışında sandalyeler, sanal gerçeklik ve müzik kutusuyla yetişkinler için bir dinlenme salonu olarak hizmet verebilecek şekilde değişken bir şekilde tasarladık. Geçen yaz şahit olduğumuz partiyi de davet olarak aldı. Müşteriler tatil koleksiyonuna temkinli yaklaşıyorsa ve yaklaşacaksa, öyle harika bir ürünümüz olmalı ki, bir köpek bile olanı içer.
Vavinco’nun Gastro lto’su gibi eşlik eden programlar nasıl ortaya çıkıyor?
Üst üste ikinci yıl, mutlak bir evlenmemişlik akını kaydettik. Yüzlerce konaklama rezervasyonu yapıldı, sadece olumlu tepkiler alıyoruz. Bu nedenle sonbahar hafta sonlarını ilginç etkinliklerle doldurmaya karar verdik. Stand-up komedyenleri, kadınların motivasyonu, Luke Polek ile dövmelerin tarihi üzerine bir seminer veya sertifikalı bir eğitmen tarafından yönetilecek Wim Hof ile bir hafta sonu hakkında olmalı.
Acele edip etmemeye karar veren ilk yaratıcı pazarlama ekibi onlar mı?
Bu konunun yaratıcı pazarlama olarak adlandırıldığını söyleyemem. Bizim alanımızda ürüne yaratıcı bir yaklaşımdan bahsederdim. Biz de bundan bahsediyorduk. Ürünü sansasyonel bir şekilde satabilmek, ilgi çekici pazarlama yapabilmek ve ilgi çekici kişiliklerle çalışmak gerekiyor. Sıradan bir reklam yoktur. Operasyon bir rutine düşmemelidir. İnsanların, pazarlamacıların oynayabileceği kartlara sahip olacak kadar yaratıcı olmaları gerekiyor. Ve biz etrafta olup bitenlerin çemberinin içindeyiz. Otelde ilginç şeyler olmalı ve pazarlama bunlarla birlikte çalışmalıdır. Bunun ideal bir örneği Vavinco’nun Gastro yazıdır.