15 ay önce temsilciler, pek çok veri, tahmin ve ayrıca üç farklı tasarruf seçeneğiyle desteklenen “Muhtemel Kayıp Miktarının İstikrarına İlişkin Kavram” başlıklı kamuya açık olmayan bir materyali ele aldıklarında, çalışma politikacılar arasında büyük ilgi uyandırmıştı.
Aynı zamanda, o zamanki şehir liderliğinin seçimlerden önce zamanının daraldığı açıktı, bu nedenle sorun yeni koalisyona kaydı. Geçen Kasım ayından beri dümende, ancak toplu taşıma konusu sessiz kaldı. Ancak şimdilik, tarifelerin getirilmesiyle ilgili yalnızca temkinli konuşmalar var. İdeal olarak 1 Ocak 2024’ten itibaren.
Belki de yılın başında, belediye binası yeni giriş sisteminden ilk verileri alacaktır. Başlangıçta, bileşenlerin teslimatındaki bir gecikmenin ardından geçen Aralık ayında faaliyete geçmesi gerekiyordu, son tarih bu yıl Mayıs olarak değiştirildi, ancak bankacılık sistemi bağlantısındaki sorunlar nedeniyle yeniden erteleniyor. Son tahmin, sistemin yeni eğitim-öğretim yılının başında çalışmaya başlayacağı yönünde.
“Bize Miras Kaldı”
“Toplu taşıma ile yoğun bir şekilde ilgilenme görevini önceki şehir yönetiminden devraldık. Bize çok fazla veri getirecek olan ve tercihen tatil ve normal sezonda bunu değerlendirmemiz gereken check-in sistemi fişle tamamlanıyor” dedi.
“Sonra nakliye şirketinin yönetim kurulu ile oturup hangi seçeneklerimiz olduğunu tartışacağız. Nakliye şirketinin her şeyi finansal olarak yönetmesine nasıl yardımcı olabileceğimizi düşünmek gerekiyor” dedi.
Muhtemel bir mali kurtarma planı, geçen Mayıs ayında otuz sayfalık bir konseptle önlendi. Çalışma, farklı miktarlarda tasarruf sağlayan üç paket sundu – 5 ila 90 milyon. Buna göre, en yüksek tasarrufla toplu taşıma, trafik menzilinin yüzde 34’ünü, iki milyon kilometrenin üzerinde ve toplam 225 sürücüden 50’sini kesecek.
Materyal, kanıtlanabilir bir kayıp için tazminat miktarını birkaç yıla kadar sabitlemek isteyen bazı şehir temsilcilerinin gözlerini açtı. Bu hedef basitçe imkansızdır.
En erken 1 Ocak’tan itibaren tarife
“Öncelikle banka tarafında olan yeni gümrükleme sisteminin zorluklarını çözmemiz gerekiyor. Ancak aynı zamanda, 1 Ocak’tan itibaren gelebilecek yeni tarifeyi tartıştığımız toplantılar şimdiden başlıyor. Zamanlanmış ücretleri kullanma veya bölgeler arası kartları bağlama olasılıklarını tartışıyoruz, örneğin Pardubice kartları. Ancak şimdilik fiyatlardan bahsetmiyoruz, yani fiyat artışlarından veya tam tersine daha ucuz fiyatlardan bile bahsetmiyoruz. Bunun için çok erken” dedi nakliye şirketi müdürü Zdeněk Abraham.
Her şey programa göre giderse, yeni check-in sistemi nihayet çalışır durumda olmalıdır. Nakliye şirketi ayrıca yerel yönetim komisyonlarından (KMS) talep bekliyor, ancak yeni bir fikir bulduklarında bireyleri de dinlemek istediğini söylüyor.
“Toplu ulaşımın Oredo sistemine entegre edilmesi ve böylece çevre belediyelere yardımcı olunması için bölge ofisinden bir talebimiz var. Somut noktaları bekliyoruz, tatil bitiminde görüşeceğiz. Ancak toplu taşıma ile ilgili en büyük hedefimiz şehri araç yükünden kurtarmak. Ancak bu daha uzun sürecek” dedi Miroslav Hloušek.
“Tam olarak memnun değiliz”
Yatırımlardan Sorumlu Belediye Başkan Yardımcısı Lukáš Řádek (TOP 09), şehrin ulaşım şirketinde sadece ücret fiyatlarını veya tarifelerin getirilmesini düşünmekten daha fazla değişiklik yapması gerektiğine inanıyor:
“Nakliye şirketinin işleyişinden tamamen memnun olmadığımızı şehir yönetiminde tartıştık. Çok yakından bakmamız gerekiyor çünkü mutlaka rezervler var. Daha ilerici ve modern bir toplu taşıma çözümü arayacağız. Önümüzdeki haftalarda mutlaka bununla ilgili koalisyon görüşmelerimiz olacak. Bu nedenle, bu konuya kendini adamış ve anlayan özel bir ekip de oluşturduk.”
Bazı temsilcilere göre nakliye şirketi girişimci bir ruh sergilemeli ve kendi başına para kazanmanın yollarını aramalıdır. Direktör, şirketin kesinlikle durgunluk yaşamadığını ve yan faaliyetlerinde fazlasıyla başarılı olduğunu vurguluyor.
“Örneğin boya, servis, oto yıkama, lastik satışı, araç balans, tur taşımacılığı veya sürücü kursu alanında faaliyet gösteriyoruz. Tabii ki, bu aynı zamanda şehirden gelen sübvansiyonun azaltılmasına da yardımcı oluyor, ancak milyonlarca kronluk birimler halinde. Ayrıca dış firmalar için artan bir boyama payımız var, araba klimaları, lastik servisi ve sürücü kursu işimiz çok iyi ilerledi. Geçen yıla göre yaklaşık iki kat daha fazla kursumuz var. Hradec Králové civarındaki bazı tur operatörleri faaliyetlerini durdurdu ve okul yılının sonunda artık okul gezileri için otobüs kapasitemiz kalmadı” dedi.
Geçen Haziran ayından bu yana Hradec Králové’deki toplu taşıma, sürücü eksikliği nedeniyle sınırlı bir modda çalışırken, bu yıl her şey eskisi gibi.
“Stabilize olduk ve şehirle yaptığımız sözleşmede imzaladığımız her şeyi kolayca teslim edebiliriz. Şu anda sürücü kursunda altı yeni sürücümüz var ve işe alım kampanyası devam ediyor. Geçenlerde Çek Postası’ndan ihraç edilen iki kişi de görüşmeye geldi. Yıl sonunda 19 sürücünün emekli olması gerekiyordu ama sonunda sadece yedi sürücü kalacak” dedi.
Aynı zamanda, o zamanki şehir liderliğinin seçimlerden önce zamanının daraldığı açıktı, bu nedenle sorun yeni koalisyona kaydı. Geçen Kasım ayından beri dümende, ancak toplu taşıma konusu sessiz kaldı. Ancak şimdilik, tarifelerin getirilmesiyle ilgili yalnızca temkinli konuşmalar var. İdeal olarak 1 Ocak 2024’ten itibaren.
Belki de yılın başında, belediye binası yeni giriş sisteminden ilk verileri alacaktır. Başlangıçta, bileşenlerin teslimatındaki bir gecikmenin ardından geçen Aralık ayında faaliyete geçmesi gerekiyordu, son tarih bu yıl Mayıs olarak değiştirildi, ancak bankacılık sistemi bağlantısındaki sorunlar nedeniyle yeniden erteleniyor. Son tahmin, sistemin yeni eğitim-öğretim yılının başında çalışmaya başlayacağı yönünde.
“Bize Miras Kaldı”
“Toplu taşıma ile yoğun bir şekilde ilgilenme görevini önceki şehir yönetiminden devraldık. Bize çok fazla veri getirecek olan ve tercihen tatil ve normal sezonda bunu değerlendirmemiz gereken check-in sistemi fişle tamamlanıyor” dedi.
“Sonra nakliye şirketinin yönetim kurulu ile oturup hangi seçeneklerimiz olduğunu tartışacağız. Nakliye şirketinin her şeyi finansal olarak yönetmesine nasıl yardımcı olabileceğimizi düşünmek gerekiyor” dedi.
Muhtemel bir mali kurtarma planı, geçen Mayıs ayında otuz sayfalık bir konseptle önlendi. Çalışma, farklı miktarlarda tasarruf sağlayan üç paket sundu – 5 ila 90 milyon. Buna göre, en yüksek tasarrufla toplu taşıma, trafik menzilinin yüzde 34’ünü, iki milyon kilometrenin üzerinde ve toplam 225 sürücüden 50’sini kesecek.
Materyal, kanıtlanabilir bir kayıp için tazminat miktarını birkaç yıla kadar sabitlemek isteyen bazı şehir temsilcilerinin gözlerini açtı. Bu hedef basitçe imkansızdır.
En erken 1 Ocak’tan itibaren tarife
“Öncelikle banka tarafında olan yeni gümrükleme sisteminin zorluklarını çözmemiz gerekiyor. Ancak aynı zamanda, 1 Ocak’tan itibaren gelebilecek yeni tarifeyi tartıştığımız toplantılar şimdiden başlıyor. Zamanlanmış ücretleri kullanma veya bölgeler arası kartları bağlama olasılıklarını tartışıyoruz, örneğin Pardubice kartları. Ancak şimdilik fiyatlardan bahsetmiyoruz, yani fiyat artışlarından veya tam tersine daha ucuz fiyatlardan bile bahsetmiyoruz. Bunun için çok erken” dedi nakliye şirketi müdürü Zdeněk Abraham.
Her şey programa göre giderse, yeni check-in sistemi nihayet çalışır durumda olmalıdır. Nakliye şirketi ayrıca yerel yönetim komisyonlarından (KMS) talep bekliyor, ancak yeni bir fikir bulduklarında bireyleri de dinlemek istediğini söylüyor.
“Toplu ulaşımın Oredo sistemine entegre edilmesi ve böylece çevre belediyelere yardımcı olunması için bölge ofisinden bir talebimiz var. Somut noktaları bekliyoruz, tatil bitiminde görüşeceğiz. Ancak toplu taşıma ile ilgili en büyük hedefimiz şehri araç yükünden kurtarmak. Ancak bu daha uzun sürecek” dedi Miroslav Hloušek.
“Tam olarak memnun değiliz”
Yatırımlardan Sorumlu Belediye Başkan Yardımcısı Lukáš Řádek (TOP 09), şehrin ulaşım şirketinde sadece ücret fiyatlarını veya tarifelerin getirilmesini düşünmekten daha fazla değişiklik yapması gerektiğine inanıyor:
“Nakliye şirketinin işleyişinden tamamen memnun olmadığımızı şehir yönetiminde tartıştık. Çok yakından bakmamız gerekiyor çünkü mutlaka rezervler var. Daha ilerici ve modern bir toplu taşıma çözümü arayacağız. Önümüzdeki haftalarda mutlaka bununla ilgili koalisyon görüşmelerimiz olacak. Bu nedenle, bu konuya kendini adamış ve anlayan özel bir ekip de oluşturduk.”
Bazı temsilcilere göre nakliye şirketi girişimci bir ruh sergilemeli ve kendi başına para kazanmanın yollarını aramalıdır. Direktör, şirketin kesinlikle durgunluk yaşamadığını ve yan faaliyetlerinde fazlasıyla başarılı olduğunu vurguluyor.
“Örneğin boya, servis, oto yıkama, lastik satışı, araç balans, tur taşımacılığı veya sürücü kursu alanında faaliyet gösteriyoruz. Tabii ki, bu aynı zamanda şehirden gelen sübvansiyonun azaltılmasına da yardımcı oluyor, ancak milyonlarca kronluk birimler halinde. Ayrıca dış firmalar için artan bir boyama payımız var, araba klimaları, lastik servisi ve sürücü kursu işimiz çok iyi ilerledi. Geçen yıla göre yaklaşık iki kat daha fazla kursumuz var. Hradec Králové civarındaki bazı tur operatörleri faaliyetlerini durdurdu ve okul yılının sonunda artık okul gezileri için otobüs kapasitemiz kalmadı” dedi.
Geçen Haziran ayından bu yana Hradec Králové’deki toplu taşıma, sürücü eksikliği nedeniyle sınırlı bir modda çalışırken, bu yıl her şey eskisi gibi.
“Stabilize olduk ve şehirle yaptığımız sözleşmede imzaladığımız her şeyi kolayca teslim edebiliriz. Şu anda sürücü kursunda altı yeni sürücümüz var ve işe alım kampanyası devam ediyor. Geçenlerde Çek Postası’ndan ihraç edilen iki kişi de görüşmeye geldi. Yıl sonunda 19 sürücünün emekli olması gerekiyordu ama sonunda sadece yedi sürücü kalacak” dedi.