Novoměstsk'teki U Zzvorky caddesinin durumu, 2018 yılında, insanların yıl ortasında başka bir kapanma nedeniyle bu yoldan geçmesiyle önemli ölçüde kötüleşti. kaldırım ve yol özel bir bodruma bile düştü. O zamandan beri, anıtların bulunduğu Yeni Şehir ve Yollar ve Yollar (SD) yazı işleri ofisi inşaat halindedir. Yol ve kaldırım inşaatı sürüyordu, bitirilmesi gerekiyordu ama son değişiklikler nedeniyle onarım 20 Haziran'a kadar sürecek.
Barakası belediye tarafından altı yıl önce dul bir kadına satılan evin sahibi artık inşaattan memnun değil. İç mekanda çatlakların ortaya çıktığını, bunların mutfakta ve arkadaki misafir odasında görüldüğünü iddia ediyor.
Ayaklarımın dibinde durup binaları izledim. Duvar gömüldüğünde yüzeyin yaklaşık bir metre altındaydılar. Kazıcı taşları alıp yere itti ve yüzünü kanala tuttu. Sanki toprağa gömülmüşüm gibi hissettim hareketi, Jin Amerika'da buldum. Her yerde çatlaklar var, pencerelerin üstündeki kemerlerde, hatta pencerede çatlak var. Daha önce sadece küçük bir çatlak vardı. Kabuk hareket etti ve oturdu, o anda ana kapıyı bile açamadılar, Libue Hallov'un yanına gittiler.
Tamirhanenin tamir edeceğini umuyordu ama oraya gitmedi. Belediye başkanına ve şirkete saldırdı, işçiler öfkeliydi. Bir yerden düşen taşlara dikkat etmesini ve kaselerde yakalamasını tavsiye ettiler. Sahibi avukata başvurdu.
O ve eşim yirmi iki yıl önce sürgünden çıkmak istediklerinde evi çok iyi durumda satın aldılar, o sırada yol hiçbir zarar vermemişti ve büyük bir şansla onardılar. Sonra gitmek zorunda kaldı, baraka yıkıldı.
2018 sonbaharında bir kadın, evin durumunun belirgin şekilde kötüleşmesinden ve çatlaklardan endişe ediyordu: Kısa süre önce buraya bir uzman geldiğinde bana, evi güvence altına almak istersem bunun milyonlara mal olacağını söyledi. Ama çelik kolon kiralayacak emekli maaşım yok.
Çöküşün ardından dul kadının mahzeninde bir devomorka ortaya çıktı ve sahibi daha sonra onu bir duvarla güçlendirdi. İki kadından biri, yol onarıldığında evinin sağlamlığının da artacağı izlenimine kapılmış ama bu gerçekleşmemiş.
Şirket kavga ediyor, bisikletli kadınlar hız kesmedi
Ancak inşaat şirketi, tarihi barınaktaki çatlaklardan kendilerinin sorumlu olduğunu iddia ediyor. Müdür Karel, bu tür olayların sorumlusunun kendilerinin olduğunu ancak çalışanlarının kendi istekleri dışında her şeyi yapabileceklerini söyledi. İnşaat müdürü Jan Rejzek bile reddetti.
Şirket, onarımın durdurulmasından önce çevredeki binaların pasaportunun fotoğraflarını çekmiş, Bay Hallov'un evinin dışındaki çatlaklar inşaatın tutuklanmasından öncekiyle aynı. Karşısında, şehrin temel sanatsal bisikletinin durumunu ve hareketini izlemek için göbeklerin çatlaklarına sensörler yerleştirdiler, ancak hiçbir değişiklik de olmadı.
İçeri girmeye çalıştığımızda çatlaklar olduğunu ne zaman duyurdunuz? Evin tamamında, özellikle sokağa bakan tarafta çatlaklar var. İnşaat müdürü Jan Rejzek, şefimize göre bunlar eski tipte, inşaat denetimi her hafta kontrol edilecek ve hiçbir hareket görülmediği konusunda ısrar ediyor. Ona göre çatlaklar iki kamyon ve büyük otobüsten kaynaklanmış olabilir.
Jan Rejzek'e göre, eğer inşaat teknolojisinin etkisi herhangi bir yerde görülebilecek olsaydı, bu bisiklette olurdu, çünkü orada inşaat yüzeyin 130 santimetre altındaydı ama Bay Hall'da sadece 30 santimetre kazdılar. Üniversite geçişindeki tarihi binalara ise firma sadece bir makine konuşlandırdı.
Komşu evdeki bisiklet satıcısı da benzer sorunları duymamış. Evin sadece koridorlarına erişimim var ama çatlaklar orada, hatta cephede bile görünmüyordu. Sokaktaki kanaldan gelen böyle bir şokun eve birkaç metre kadar uzanabileceğinden şüpheliyim, bunun bir uzman tarafından belirlenmesi gerekir, ben bir iş kadınıyım Richard Hrzn.
Ancak onarım nedeniyle işi gözle görülür şekilde etkilendi, bahar bisikleti servis sezonunu istedi ve sipariş verdi. Binanın etrafında sırtlarıyla yürümek zorunda kaldılar. Ve o duyunca şehir meydandan bir kaldırım yapmayı kabul etti, onu açtı ve mayıs ortasında.
Uzmanlar bunun tehlikeli olduğunu söylüyor
Anıtlara göre Zzvorka yakınlarındaki köy birçok tarihi olan bir yer. Cemaatin anı kitabına göre, Metuj yukarısındaki Yeni Kent'in kurucusu Kcov'lu Jan Ernick, Rönesans kentinin temel taşını 10 Ağustos 1501'de öğleden sonra saat ikide burada attı; bu, kentteki ilk taştı. Zzvorky'nin günü. Yüzyıllar boyunca bölgeden Kartal Dağları'na giden bağlantı yolu buradan geçiyordu, çelişkili bir şekilde köpek tarihsel olarak ilk kez yolu geçmişti.
2018 yılında Çek Teknik Üniversitesi'nden uzmanlar asfalttaki ve anıtlardaki çatlakları değerlendirdi ve Zzvorka bölümü tehlikeli bir yer olarak öne çıktı. Oradaki yol, yıkılmış Krajsk brny yakınındaki bir köprünün üzerindeki kayalık burnun kenarı boyunca uzanıyor. Yoldaki çatlakların trafikten veya kayaların hareketinden kaynaklandığı, tabanlarının aşağıya doğru eğildiği sonucuna vardılar.
SD şu anda buradaki yolun bir bölümünü ter vergisi olmadan 7,8 milyon krona onarıyor. Şehir aynı zamanda yeni bir kaldırım ve aydınlatma inşa ediyor ve böylece binanın garajının ve kanalizasyon sisteminin mevcut duvarlarını onararak KDV'siz toplam 7,3 milyon krona mal oluyor.
Çubuğun konturu gömme olacak
Başlangıçta, Sttn şirketi çalışma programına yalnızca arkeolojik denetimi dahil etti, ancak açığa çıkan şehirde buluntu sıkıntısı yaşanmadı.
SD'den Petra Drkulov, yolun yapısını ortaya çıkardıktan sonra şehir kapısının kalıntılarının keşfedildiğini, bu nedenle koruma amaçlı arkeolojik araştırma yapılması konusunda iki anlaşma yapılması gerektiğini açıklıyor.
Krajsk brny'nin kalıntıları mevcut yolun sadece 20 santimetre altında bulundu; ayrıca 16. yüzyılın başlarından kalma yol kalıntıları ve bazı binalar da vardı. Arkeologların barı ortaya çıkarması ve hayranlıkla izlemesi için barın 3 boyutlu bir modelini de oluşturdu. Madeni paralar, seramikler ve bozkırlar da aktı. Eski binalar yıkıldı ama anıtlar barnanın ana hatlarının en azından yeni günde bir biber gibi görünmesini talep ediyor.
Belediye, tekerleğin taş işçiliğinin yenilenmesini tamamladı. Bina, orijinal mahzenin duvarlarının içinde ve dışında, eski ve sade bir evin üzerine inşa edilmiş ve ardıç zemininde bulunmuştur. Bu nedenle şirket yapının alt kısmının güvenliğini sağladı ve böylece eski kanalizasyon sisteminin dolgusunu kaldırdı ve bu da inşaatı geciktirdi. Şimdi cepheyi bitirin.
Husovo nmst yönünde soldaki kaldırım ve çiçek saatinin yanındaki kaldırım hazır, trafik ışıkları ve genel aydınlatma kuruldu. İnşaatçılar yolun yaklaşık üçte ikisini uzatarak Aziz Petrus heykelinin etrafındaki yolu ayarladılar. Jan Nepomuckho, o ağaçların kaybolduğu yerde şimdi iki yavru akçaağaç büyüyor. Oturma alanının oluşturulacağı kulübeye göre alanı ayarlayın.
Trafik ışıkları kaybolmayacak ama otobüsler de kaybolmayacak
Zzvorka'da trafik ışıkları kalacak, bu son projeden beri kesin. Uzun yol, kayaların kenarından itibaren mümkün olduğu kadar uzun bir şerite sahip olacak.
Bunun temel nedeni, trafikten kaynaklanan molozların anıt içindeki kaya yatağına ve çevredeki evlere taşınmasını önlemekti. Girişe yalnızca düzenli otobüslerle izin veriliyor. Otobüsün büyüklüğü ulaşım koordinatörünün yani bölgenin talebine bağlı olup, Nov Hrdek yönünde belediyenin trafik hizmetiyle ilgili başka otobüslerin kullanılması mümkün değildir. Belediye başkanı Milan Slavk'a (ODS) göre, 3,5 tonun üzerindeki kamyonların ve turist otobüslerinin işletimi trafik işaretleri ile sınırlandırılacak.
Şehir, bölge ve SD karayolu ağı üzerinde anlaşmaya varıldı. Bunun yerine köpeğin yerini alması gerekir, yol önce başka bir yere çıkar.
Novy Mst nad Metuj'da tarihi mekana giden evin 2018 yılında yaktığı barınak evinin anıtlarının durumu:
Barakası belediye tarafından altı yıl önce dul bir kadına satılan evin sahibi artık inşaattan memnun değil. İç mekanda çatlakların ortaya çıktığını, bunların mutfakta ve arkadaki misafir odasında görüldüğünü iddia ediyor.
Ayaklarımın dibinde durup binaları izledim. Duvar gömüldüğünde yüzeyin yaklaşık bir metre altındaydılar. Kazıcı taşları alıp yere itti ve yüzünü kanala tuttu. Sanki toprağa gömülmüşüm gibi hissettim hareketi, Jin Amerika'da buldum. Her yerde çatlaklar var, pencerelerin üstündeki kemerlerde, hatta pencerede çatlak var. Daha önce sadece küçük bir çatlak vardı. Kabuk hareket etti ve oturdu, o anda ana kapıyı bile açamadılar, Libue Hallov'un yanına gittiler.
Tamirhanenin tamir edeceğini umuyordu ama oraya gitmedi. Belediye başkanına ve şirkete saldırdı, işçiler öfkeliydi. Bir yerden düşen taşlara dikkat etmesini ve kaselerde yakalamasını tavsiye ettiler. Sahibi avukata başvurdu.
O ve eşim yirmi iki yıl önce sürgünden çıkmak istediklerinde evi çok iyi durumda satın aldılar, o sırada yol hiçbir zarar vermemişti ve büyük bir şansla onardılar. Sonra gitmek zorunda kaldı, baraka yıkıldı.
2018 sonbaharında bir kadın, evin durumunun belirgin şekilde kötüleşmesinden ve çatlaklardan endişe ediyordu: Kısa süre önce buraya bir uzman geldiğinde bana, evi güvence altına almak istersem bunun milyonlara mal olacağını söyledi. Ama çelik kolon kiralayacak emekli maaşım yok.
Çöküşün ardından dul kadının mahzeninde bir devomorka ortaya çıktı ve sahibi daha sonra onu bir duvarla güçlendirdi. İki kadından biri, yol onarıldığında evinin sağlamlığının da artacağı izlenimine kapılmış ama bu gerçekleşmemiş.
Şirket kavga ediyor, bisikletli kadınlar hız kesmedi
Ancak inşaat şirketi, tarihi barınaktaki çatlaklardan kendilerinin sorumlu olduğunu iddia ediyor. Müdür Karel, bu tür olayların sorumlusunun kendilerinin olduğunu ancak çalışanlarının kendi istekleri dışında her şeyi yapabileceklerini söyledi. İnşaat müdürü Jan Rejzek bile reddetti.
Şirket, onarımın durdurulmasından önce çevredeki binaların pasaportunun fotoğraflarını çekmiş, Bay Hallov'un evinin dışındaki çatlaklar inşaatın tutuklanmasından öncekiyle aynı. Karşısında, şehrin temel sanatsal bisikletinin durumunu ve hareketini izlemek için göbeklerin çatlaklarına sensörler yerleştirdiler, ancak hiçbir değişiklik de olmadı.
İçeri girmeye çalıştığımızda çatlaklar olduğunu ne zaman duyurdunuz? Evin tamamında, özellikle sokağa bakan tarafta çatlaklar var. İnşaat müdürü Jan Rejzek, şefimize göre bunlar eski tipte, inşaat denetimi her hafta kontrol edilecek ve hiçbir hareket görülmediği konusunda ısrar ediyor. Ona göre çatlaklar iki kamyon ve büyük otobüsten kaynaklanmış olabilir.
Jan Rejzek'e göre, eğer inşaat teknolojisinin etkisi herhangi bir yerde görülebilecek olsaydı, bu bisiklette olurdu, çünkü orada inşaat yüzeyin 130 santimetre altındaydı ama Bay Hall'da sadece 30 santimetre kazdılar. Üniversite geçişindeki tarihi binalara ise firma sadece bir makine konuşlandırdı.
Komşu evdeki bisiklet satıcısı da benzer sorunları duymamış. Evin sadece koridorlarına erişimim var ama çatlaklar orada, hatta cephede bile görünmüyordu. Sokaktaki kanaldan gelen böyle bir şokun eve birkaç metre kadar uzanabileceğinden şüpheliyim, bunun bir uzman tarafından belirlenmesi gerekir, ben bir iş kadınıyım Richard Hrzn.
Ancak onarım nedeniyle işi gözle görülür şekilde etkilendi, bahar bisikleti servis sezonunu istedi ve sipariş verdi. Binanın etrafında sırtlarıyla yürümek zorunda kaldılar. Ve o duyunca şehir meydandan bir kaldırım yapmayı kabul etti, onu açtı ve mayıs ortasında.
Uzmanlar bunun tehlikeli olduğunu söylüyor
Anıtlara göre Zzvorka yakınlarındaki köy birçok tarihi olan bir yer. Cemaatin anı kitabına göre, Metuj yukarısındaki Yeni Kent'in kurucusu Kcov'lu Jan Ernick, Rönesans kentinin temel taşını 10 Ağustos 1501'de öğleden sonra saat ikide burada attı; bu, kentteki ilk taştı. Zzvorky'nin günü. Yüzyıllar boyunca bölgeden Kartal Dağları'na giden bağlantı yolu buradan geçiyordu, çelişkili bir şekilde köpek tarihsel olarak ilk kez yolu geçmişti.
2018 yılında Çek Teknik Üniversitesi'nden uzmanlar asfalttaki ve anıtlardaki çatlakları değerlendirdi ve Zzvorka bölümü tehlikeli bir yer olarak öne çıktı. Oradaki yol, yıkılmış Krajsk brny yakınındaki bir köprünün üzerindeki kayalık burnun kenarı boyunca uzanıyor. Yoldaki çatlakların trafikten veya kayaların hareketinden kaynaklandığı, tabanlarının aşağıya doğru eğildiği sonucuna vardılar.
SD şu anda buradaki yolun bir bölümünü ter vergisi olmadan 7,8 milyon krona onarıyor. Şehir aynı zamanda yeni bir kaldırım ve aydınlatma inşa ediyor ve böylece binanın garajının ve kanalizasyon sisteminin mevcut duvarlarını onararak KDV'siz toplam 7,3 milyon krona mal oluyor.
Çubuğun konturu gömme olacak
Başlangıçta, Sttn şirketi çalışma programına yalnızca arkeolojik denetimi dahil etti, ancak açığa çıkan şehirde buluntu sıkıntısı yaşanmadı.
SD'den Petra Drkulov, yolun yapısını ortaya çıkardıktan sonra şehir kapısının kalıntılarının keşfedildiğini, bu nedenle koruma amaçlı arkeolojik araştırma yapılması konusunda iki anlaşma yapılması gerektiğini açıklıyor.
Krajsk brny'nin kalıntıları mevcut yolun sadece 20 santimetre altında bulundu; ayrıca 16. yüzyılın başlarından kalma yol kalıntıları ve bazı binalar da vardı. Arkeologların barı ortaya çıkarması ve hayranlıkla izlemesi için barın 3 boyutlu bir modelini de oluşturdu. Madeni paralar, seramikler ve bozkırlar da aktı. Eski binalar yıkıldı ama anıtlar barnanın ana hatlarının en azından yeni günde bir biber gibi görünmesini talep ediyor.
Belediye, tekerleğin taş işçiliğinin yenilenmesini tamamladı. Bina, orijinal mahzenin duvarlarının içinde ve dışında, eski ve sade bir evin üzerine inşa edilmiş ve ardıç zemininde bulunmuştur. Bu nedenle şirket yapının alt kısmının güvenliğini sağladı ve böylece eski kanalizasyon sisteminin dolgusunu kaldırdı ve bu da inşaatı geciktirdi. Şimdi cepheyi bitirin.
Husovo nmst yönünde soldaki kaldırım ve çiçek saatinin yanındaki kaldırım hazır, trafik ışıkları ve genel aydınlatma kuruldu. İnşaatçılar yolun yaklaşık üçte ikisini uzatarak Aziz Petrus heykelinin etrafındaki yolu ayarladılar. Jan Nepomuckho, o ağaçların kaybolduğu yerde şimdi iki yavru akçaağaç büyüyor. Oturma alanının oluşturulacağı kulübeye göre alanı ayarlayın.
Trafik ışıkları kaybolmayacak ama otobüsler de kaybolmayacak
Zzvorka'da trafik ışıkları kalacak, bu son projeden beri kesin. Uzun yol, kayaların kenarından itibaren mümkün olduğu kadar uzun bir şerite sahip olacak.
Bunun temel nedeni, trafikten kaynaklanan molozların anıt içindeki kaya yatağına ve çevredeki evlere taşınmasını önlemekti. Girişe yalnızca düzenli otobüslerle izin veriliyor. Otobüsün büyüklüğü ulaşım koordinatörünün yani bölgenin talebine bağlı olup, Nov Hrdek yönünde belediyenin trafik hizmetiyle ilgili başka otobüslerin kullanılması mümkün değildir. Belediye başkanı Milan Slavk'a (ODS) göre, 3,5 tonun üzerindeki kamyonların ve turist otobüslerinin işletimi trafik işaretleri ile sınırlandırılacak.
Şehir, bölge ve SD karayolu ağı üzerinde anlaşmaya varıldı. Bunun yerine köpeğin yerini alması gerekir, yol önce başka bir yere çıkar.
Novy Mst nad Metuj'da tarihi mekana giden evin 2018 yılında yaktığı barınak evinin anıtlarının durumu: