Dokuma fabrikalarına ve madenlere yapılan milyar dolarlık yatırımlar ekolojik durumu karmaşıklaştırıyor

IstAh

Member
Dvr Krlov, 2017 yılında Jindich Mayer tarafından 1865 yılında kurulan Republiky Meydanı’ndaki eski dokuma ve boyama fabrikasını esasen bir servet karşılığında Vnon ozdoby, DUV-drustvo şirketinden satın aldı.


Şehrin tarihi merkezinde 5.500 metrekarelik bir kahverengi alan için dokuz milyon ödedi. Ancak çevrenin kaldırılmasına yapılan yüksek yatırım nedeniyle bunun pek de uygun bir iş olmadığı ortaya çıktı.


2021 yılında yarışmayı kazanan ve eksiksiz proje dokümantasyonu hazırlayan Atelier Grimm Architekti, proje süresince çevresel etkinin beklenenden çok daha büyük olduğunu keşfetti. Zemin, yer altı suları ve beton yapılar yağ tabakaları ve endüstriyel solventlerle kirlenmiştir.


Mimar Rudolf Grimm, binaların altında yatan katmanların mühendislik-jeolojik araştırması, binaların altındaki çatıların petrol tabakaları ve arsenik ile yüksek derecede kirlendiğini gösterdi.


Bölgenin yeniden canlandırılmasının ilk aşamasında, belediye binasına göre yer altı garajları ve çok işlevli salonu olan yeni bir binanın inşasından sonra en az 50 milyon krona mal olacak olan ekolojik yolun kaldırılması. Şehir şu anda sübvansiyon başvurusu için belgeler hazırlıyor.


İkinci aşamada yeniden yapılanması yapılan fabrikanın iskeletinin yarısından fazlası, yapının taşıma kapasitesindeki kısıtlamalar nedeniyle bina teknik etütlerine göre korunamamaktadır. İnşaatçılar, tavan dahil tüm iç yapıyı yıkmak zorunda kalacaklar. Burada da on milyonluk yatırımlardan bahsediyoruz.


Jan Jarolmo’ya (ANO) göre, milyar dolarlık proje uygulansın ya da uygulanmasın şehir, kirlenmiş alanla uğraşmak zorunda kalacak.


Bu büyük bir komplikasyon. Bu kadarını yaptığımız yatırımlar mümkün olmasa da bir şekilde üstesinden gelmek ve ekolojik yükü ortadan kaldırmak zorundayız. Endüstriyel bir ürün olduğunu düşünürsek orada bir şeyler olmasını bekliyorduk. Belediye başkanı, yalnızca ayrıntılı bir anketin, kirliliğin boyutunun beklediğimizden daha büyük olduğunu ortaya çıkardığını söyledi.


Uzmanlar bölgede petrol sızıntısı buldu



Ekolojik olarak bu, otobüs durağının planlanan yeniden inşasını zorlaştırıyor. 2019 sonbaharında Dvr Krlov, Arriva Vchodnéchy şirketinden on milyon kron karşılığında dokuz bin metrekare alana sahip bir dönüm satın aldı. Daha sonra, şehir ayrıca operasyonel bir bina satın aldı. Yeni terminal yaklaşık yüz milyon krona mal olacak, 20 ila 30 milyon kron daha ekolojik atıkların bertaraf edilmesiyle emilecek. Uzmanlar bölgede petrol sızıntısı buldu.


Şehir şimdiden bir sübvansiyon başvurusunda bulundu ve binanın yeniden canlandırılması için 64 milyon kron alınacak. Dış kaynak, ekosistemle birlikte bir yolculuğa çıkmak istiyor. Belediye başkanı Jan Helbich (ANO), şehrin mali yükünü azaltmak amacıyla, kirlenmiş toprağın bertarafı için bir sübvansiyon başvurusu için gerekli bir risk analizi hazırladığımızı doğruladı.


Şehir liderlerine göre, sübvansiyon alma şansı nispeten düşük. Belediye Başkanı Jarolm, asla emin olamazsınız, ancak ekolojik atıkların ortadan kaldırılmasına yönelik sübvansiyonların işe yaraması gerektiğini belirtti.


Mayer’in fabrikasında bir dokuma ve boyama fabrikası bulunuyordu ve geçen yüzyılın ikinci yarısında bölgede Strojtex şirketi faaliyet gösteriyordu. Merhum temsilci Duan Kubica (Sportovci pro Dvr) için fabrikanın veya otobüs tünelinin kirlenmesi büyük bir sürpriz değil:

Geçmişlerinden dolayı her iki mülk için de bir tür çevre koruma aradım. Bu alımlar sırasında şehrin ileri gelenleri bu konuda uyarıldı. Teklifin benzersizliği nedeniyle, satın almak için oldukça acele vardı. Diğer şeylerin yanı sıra, her iki proje hatasıyla da, vc’nin gerçekçi bir görünümünün olduğunu düşünüyorum. Bunun için sübvansiyonlar var, o yüzden başlayalım.


Muhalefet, uzun süredir Mayer’in fabrikasının inşasını esas olarak aşırı yatırım nedeniyle eleştiriyor. Jet, iki yıldan daha az bir süre önce 350 milyon kron değerindeydi. Bugün milyarlardan bahsediyoruz.


İlimizin standartlarına göre tamamen verimsiz olacağı beyan edilen kanalizasyon sisteminin proje sürecinde üç katına çıkarılması bana akıl almaz geliyor. Çok fazla çevresel tahribatın bulunması ve orijinal binanın diğer yüzünün yıkılması gereğinin bir sonucu olarak dış kaplama çatısının eklenmesini tamamen amatörce buluyorum. ODS temsilcisi Vt Zlmal, böyle sözde bir kaynağın nasıl olup da 30 milyon değerinde bitmiş bir projemiz olduğu ve yavaş yavaş onu inşa etmeye hazırlandığımız bir durumda gün ışığına çıkabileceğini anlamıyorum.


Tarihin en büyük projesi



Bir zamanlar belediye binası olarak hizmet veren eski Mayer fabrikasının yeniden inşası, Dvor Krlov’un tarihindeki en büyük proje. Brownfield’ın tamamen yenilenmesi bir milyar krona mal olacak. Bu sonbaharda, trafik projesinin uygulanması için gereken miktar olan Ulusal Yeniden Yapılanma Fonu’ndan 350 milyon kronluk Piblin sübvansiyonunun sağlanıp sağlanmayacağı bilinmelidir.


İlk etap yaklaşık 700 milyon dolara mal olacak. 2025 yılı sonuna kadar bölgedeki diğer binaların yıkımı, yer altı garajları ve 700 kadının kalabileceği çok amaçlı bir kültür merkezinin inşaatı tamamlanacak. Belediyenin yapı ruhsatı var. Spov projesinin ikinci aşaması, kuzey caddesinin yeniden inşasında, diğer şeylerin yanı sıra, etkileşimli bir tekstil sergisi ve bir çocuk rekreasyon merkezi ile bir genişletme merkezinin oluşturulması gerekir.


Otobüs terminalinin yeniden canlandırılması, yolların yeniden inşasını ve yolcular için bir zemin ve bir bilgi merkezinin oluşturulacağı işletme binası, bir otopark, yeni bir otopark ve yeşil şeritten sadece Dvor Krlov’un merkezine iç geçiş için bir park inşa edilmesini içeriyor.


Yeni bir terminalin inşası, belediye binasının uzun vadeli önceliklerinden biridir. Stvajc ndra sosyalizmden bu yana değişmedi. Dvr Krlov, bölgedeki henüz yeniden inşa edilmemiş küçük kasabalardan biridir.


Jaro’da hali hazırda yapımı devam eden D11 yolunun da tamamlanmasıyla birlikte projenin süresi artıyor. Planlanan otoyol yapımına bağlı olarak otobüs durak alanının modernizasyonu planlanmaktadır. Belediye Başkanı Jan Jarolm, daha iyi altyapı ve daha verimli ulaşımla, şehrin turistler, bölge sakinleri ve şirketler için erişilebilirliğinin artacağını ve bunun da Dvor Krlov’un ekonomik gelişimine önemli ölçüde katkıda bulunacağını söyledi.