HAVERi: Ulusal Karayolu (NH)-48’de taşıt kullananlar, üst geçit yapım çalışmalarında zor anlar yaşıyor Motebennur Ve Çatra Son beş yılda durma noktasına gelen köyler. Sürücüler, iki köy arasındaki 3 km’lik köprüyü geçmekte zorlanıyor.
Hindistan Ulusal Karayolları Kurumu’ndan (NHAI) yetkililer, yüklenicinin ihmali olduğunu iddia ettiler ve şirket iki yıl önce askıya alındı.
NHAI, söz konusu karayolu üzerindeki arazi edinimi anlaşmazlığının çoktan çözüldüğünü ve etkilenen arazi sahiplerine tazminat ödendiğini söylemeye devam etti – bu iddia, bazı NHAI yetkilileri ve iktidardaki BJP’ye mensup bazı politikacılar tarafından reddedildi. arazi edinimi anlaşmazlığı hala mahkemedeydi.
Bununla birlikte, NHAI bir konuya açıklık getirdi. RTI (Bilgi edinme hakkı) sosyal aktivist Byadagi Kıran tarafından sunulmuştur. Kumar ML NH-48 projesi için Motebennur ve Chatra arasında herhangi bir arazi edinimi anlaşmazlığı olmadığı.
NHAI proje direktörü Chitradurga, TOI kendisine ulaşmaya çalıştığında yorum yapmak için müsait değildi. NHAI, Motebennur’da 55.196 metrekare arazi satın aldı ve tazminat olarak 4.52 Rs ödedi ve Chatra köyünde 17.755 metrekare arazi satın alındı ve bunun için etkilenen arazi sahiplerine 73.50 Rs tazminat ödendi.
NHAI, RTI başvurusuna verdiği yanıtta, “İnşaat çalışmaları için herhangi bir askıya alma yok ve yerel halktan herhangi bir itiraz yok” açıklamasını yaptı.
“NHAI’nin (Bölümü) arazi edinimi anlaşmazlığının hala mahkemede olduğuna dair yanlış bilgilerle halkı yanıltıyor, ancak [RTI] belge ihtilaf olmadığını açıklığa kavuşturmuştur. Uzun süre çalışmayı bırakan acentelerin ihmalidir.” Kiran Kumar söz konusu.
Yetkililerin ve seçilmiş temsilcilerin iradesinin olmamasının, iki köy arasındaki mesafeyi kullanıma uygun ve güvensiz hale getirdiğini iddia etti.
Ayrıca son altı yılda Motebennur ile Chatra arasında 40’tan fazla kişinin öldüğünü, 50’den fazla kişinin de ağır yaralandığını söyledi.