Artık 80'lerden kalma trenler yok. Modern RegioPanterler Hradec Králové'ye gelecek

IstAh

Member
Şu ana kadar yolcular Pardubice'den Hradec Krlov'a ve Jarome'ye giden hatta RegioPantera ile buluştu. Yeni birimler daha modern, size daha fazla alan ve ekipman sağlayacak. O iki arabalı setin ve o iki arabanın altındaki bölgeye giden yollar. Chlumec nad Cidlinou pes Hradec Krlov'dan Tnit nad Orlic'e kadar olan parkurda ilerleyecekler.


Pedchoz Panterler 10 yıl önce tanıtıldı, bu arada bazı unsurlar değişti ve modernleşti. Üniteler Avrupa güvenlik sistemi ETCS'ye ve güncellenmiş güvenlik işaretlerine sahiptir. Çek demiryollarının kişisel ulaşımdan sorumlu genel editör yardımcısı Ji Jeet'e göre, arabalar tekerlekli sandalye erişimine uygun, klimalı ve e-bisiklet ve e-scooter'ları şarj etmek için çekmecelere sahip.


Arabalar mevcut setlerin yerini 80'li yılların popüler olmayan Doğu Alman Honecker arabalarıyla değiştirecek. Ayrıca kapasite, trenlerin düzenli olarak doldurulduğu Hradec Krlov ile Tnit nad Orlic arasındaki en işlek hatta bir tren gönderdi.


Klima, çekmeceler, wifi



En gelişmiş güzergahlarda çalışacak, daha önce yapmadığımız hizmetleri verecek modern tren setlerine sahip olmak bizim için kesinlikle çok önemli. Klima, çekmeceler, wifi vb. Vali Martin Ervek (ODS), bölgemizde çalışan trenlerin toplam yüzde 70'ini değiştirelim diye uyarıyor.


Sürüşü sunan tren sürücüsü Filip Knap, modern üniteyi övüyor. Sadece havayla çalışan koltuk, ayrı klima, mikrodalga fırın ve buzdolabına sahip konforlu kabini değil, aynı zamanda otomatik tren kontrol sistemine sahip lokomotifin özelliklerini de takdir ediyor.


Burada hızı seçiyorum ve üniteye komut veriyorum. Kendi başına hıza ulaşabilir. Çalıştırma ve frenleme çok dinamik, bu iyi bir şey çünkü sıklıkla istasyonlarda duruyor. Sen ve Regionova hiçbir şekilde karşılaştırılamaz. Bu tamamen farklı bir şey, özellikle Knap kabinlerinde.


Otomatik tren kontrolü, varış süresini optimize ettiği için enerji tüketimini azaltır. İyileşebilirim. Hızlı başlayabilir, hızlı ve verimli bir şekilde fren yapabiliriz. Koda Grubu CEO'su Tom Ignak'ın teknolojisi, elektrikle fren yapıyoruz ve bunu yaparken elektrik üretip makineye geri gönderiyoruz, diyor.


Lika kuzeye gidecek



Bu yıl bölgeye Pilsen Koda Grubu tarafından üretilen 7 adet elektrikli RegioPanter seti ve Polonya PESA tarafından üretilen 33 adet RegioFox motor ünitesi teslim edilecek. Ervenin sonundaki ilk iki durak.


Tam hizmet tedarikçisiyiz. Panther'i yıl sonunda devreye almayı düşündük ama yılın ilk yarısında faaliyete geçireceğiz. Bunların tamamı yıl ortasında devreye girecek. Ağustos ayında ilk iki RegioFox ünitesinde tren makinistimiz olacak ve tatil sonuna kadar yolcularla deneme operasyonuna başlayacağız. Jeeta, bölgede bunlardan altı tane olur olmaz Trutnov'dan Köln'e kadar 040 hattında tam trafik başlayacağını ekliyor.


Bu yıl 16 motor ünitesinin, beşinci yılda 10 ünitenin ve 2026'da son yedi ünitenin gelmesi bekleniyor. RegioFoxy, Aralık ayından itibaren Hradec Krlov'dan Starko'ya, oradan da Nchod ve Broumov'a gidecek. Önümüzdeki yıllarda Hradec'ten Trutnov'a, Hradec'ten Letohrad'a ve Chocn'dan Hronov'a uzanan hatta da ulaşacaklar.


Çek Cumhuriyeti 40 yeni ünite için toplam 4 milyar kron ödeyecek. Bölgesel hatlarda 1960'lı ve 1970'li yılların eski Vindobony motorları Bölgeler tarafından değiştirilerek modernize edildi.


Modern trenler sayesinde daha fazla yolcuyu toplu taşıma kullanmaya teşvik ettiğimizi biliyorum. Ervek, ülkemizde Kovid öncesine göre trenle seyahat eden yolcu sayısının yüzde 10 daha fazla olduğunu kaydetti.