Vbr daha sonra derecelendirilmiş tekliflere geri döner. SD Genel Yayın Yönetmeni Radek Mtl, sosyal medya X'te yaptığı açıklamada, ayrıntılı bir çalışmanın ardından İSG'nin bir sonraki adıma karar vereceğini söyledi.
SD başlangıçta Budimex'in 21,1 kilometrelik bölümün inşaatına 19 Aralık 2023'te başlamasını planlamıştı. Aralık ayında MI Roads liderliğindeki dernek, Budimex'in kararına ilk olarak SD'ye itirazda bulundu. SD konusunda başarısız olunca tekel karşıtı reklama yöneldi.
ihale makamının tedarikçi seçimine ilişkin kararının iptaline karar verilmesi veya ihale makamının, bu tedarikçinin teklifinin teknik yeterlilik koşulunu karşılamamasına rağmen sözleşmeyi imzalamak için tedarikçi Budimex'i seçerken hata yapması, teyit edilmesi tekel karşıtı reklamın sözcüsü Martin Vanda.
Kararın nihai olmadığını ve buna karşı itirazın İSG başkanı Petar Mlsn'ye yapılabileceğini ekledi.
MI Roads, Budimex şirketinin, ihale sahibinin şartlarını karşılamayan tünelin inşasına ilişkin nitelikleri doğrulamak için Kolombiya'daki tünelde yapılan uzun çalışmaların uygulanmasından elde edilen referansları kullandığını iddia ediyor. MI Roads'a göre Budimex, tünel inşaatı için profesyonel personele yönelik nitelikli gereksinimleri karşılayamadı.
Budimex, rakibinin iddialarını reddetti. Diğer yatırımcının iyice araştırdığı söz konusu sözleşmeye uygun niteliklere sahip olduğumuza inanıyoruz. Oturumun sonunda Budimex'in Çek Cumhuriyeti ve Slovakya editörü Krzysztof Sokoowski, tünel inşaatları alanında gönderilen referanslara ek olarak, Polonya ve Polonya'da tünel inşaatı konusunda da benzer deneyime sahip olduğumuzu söyledi.
Toplamda Budimex şirketi, KDV hariç 11,35 milyar kron ile en düşük fiyatı, yani orijinal tahmini fiyatın yüzde 87'sini teklif etti. Altı denek sözleşme için yarıştı. MI Roads'un ana hissedarı olduğu protestocu dernek D11, KDV hariç 11,71 milyar kronla ikinci en düşük fiyatı elde etti. MI Roads, Metrostav Altyapısını Metrostav grubuna devretti.
SD, Polonya sınırına yakın D11 üzerinde iki kilometrelik bir bölüm inşa etme önceliğini yerine getiriyor. Geçen yıl 2018'de açılan Polonya otoyolu S3'e bağlanması gerekiyor. Trutnov sınır kapısının yarım kilometre uzunluğundaki iki tünel de dahil olmak üzere tüm bölümünün mevcut tahminlere göre 2027'de tamamlanması gerekiyor.
Polonya S3, Polonya'nın batı sınırı boyunca Baltık Denizi'nden Çek sınırına kadar uzanıyor. Budimex teyzesinin köpeğini yaptı. SD ayrıca Jarome'dan Trutnov'a kadar olan D11 bölümünün inşaatına da hazırlanıyor. Yolun inşaatına 2025'te başlanacak ve 2028'de hizmete açılacak. O zamana kadar D11'in tamamı tamamlanmış olacak.
SD başlangıçta Budimex'in 21,1 kilometrelik bölümün inşaatına 19 Aralık 2023'te başlamasını planlamıştı. Aralık ayında MI Roads liderliğindeki dernek, Budimex'in kararına ilk olarak SD'ye itirazda bulundu. SD konusunda başarısız olunca tekel karşıtı reklama yöneldi.
Prag'dan Polonya'ya D11 Prag'dan Hradec Krlov'a ve Polonya sınırına kadar uzanan D11 otoyolunun inşaatına 1978 yılında başlandı. Planlanan 154 kilometrenin şu anda 113 kilometresi tamamlandı. Aralık 2021'den itibaren yol Jarome'un kuzey ucunda bitiyor. |
ihale makamının tedarikçi seçimine ilişkin kararının iptaline karar verilmesi veya ihale makamının, bu tedarikçinin teklifinin teknik yeterlilik koşulunu karşılamamasına rağmen sözleşmeyi imzalamak için tedarikçi Budimex'i seçerken hata yapması, teyit edilmesi tekel karşıtı reklamın sözcüsü Martin Vanda.
Kararın nihai olmadığını ve buna karşı itirazın İSG başkanı Petar Mlsn'ye yapılabileceğini ekledi.
MI Roads, Budimex şirketinin, ihale sahibinin şartlarını karşılamayan tünelin inşasına ilişkin nitelikleri doğrulamak için Kolombiya'daki tünelde yapılan uzun çalışmaların uygulanmasından elde edilen referansları kullandığını iddia ediyor. MI Roads'a göre Budimex, tünel inşaatı için profesyonel personele yönelik nitelikli gereksinimleri karşılayamadı.
Budimex, rakibinin iddialarını reddetti. Diğer yatırımcının iyice araştırdığı söz konusu sözleşmeye uygun niteliklere sahip olduğumuza inanıyoruz. Oturumun sonunda Budimex'in Çek Cumhuriyeti ve Slovakya editörü Krzysztof Sokoowski, tünel inşaatları alanında gönderilen referanslara ek olarak, Polonya ve Polonya'da tünel inşaatı konusunda da benzer deneyime sahip olduğumuzu söyledi.
Toplamda Budimex şirketi, KDV hariç 11,35 milyar kron ile en düşük fiyatı, yani orijinal tahmini fiyatın yüzde 87'sini teklif etti. Altı denek sözleşme için yarıştı. MI Roads'un ana hissedarı olduğu protestocu dernek D11, KDV hariç 11,71 milyar kronla ikinci en düşük fiyatı elde etti. MI Roads, Metrostav Altyapısını Metrostav grubuna devretti.
SD, Polonya sınırına yakın D11 üzerinde iki kilometrelik bir bölüm inşa etme önceliğini yerine getiriyor. Geçen yıl 2018'de açılan Polonya otoyolu S3'e bağlanması gerekiyor. Trutnov sınır kapısının yarım kilometre uzunluğundaki iki tünel de dahil olmak üzere tüm bölümünün mevcut tahminlere göre 2027'de tamamlanması gerekiyor.
Polonya S3, Polonya'nın batı sınırı boyunca Baltık Denizi'nden Çek sınırına kadar uzanıyor. Budimex teyzesinin köpeğini yaptı. SD ayrıca Jarome'dan Trutnov'a kadar olan D11 bölümünün inşaatına da hazırlanıyor. Yolun inşaatına 2025'te başlanacak ve 2028'de hizmete açılacak. O zamana kadar D11'in tamamı tamamlanmış olacak.